Bühlertann, Tyskland 21. mars 2019

Som regel er det å teste elektriske maskiner og komponenter tidskrevende og dyrt. AS SherLog1.0 diagnoseverktøy gjør det mulig for serviceforhandleren å utføre en test innen få minutter på verksted eller ute hos kunde. Resultater blir deretter vist på en smarttelefon, tablet eller laptop. AS-Motor vant sølvmedalje for dette verktøyet.  

Dersom det er uregelmessigheter i det elektriske eller elektroniske systemet på en proffklipper fra AS-Motor, kan selskapet i fremtiden tilby diagnoseverktøy som gir tydelige svar uten komplikasjoner.

AS SherLog1.0 vil først og fremst bli tilgjengelig for den fjernstyrte sitteklipperen AS 940 Sherpa 4WD RC. Verktøyet sjekker komponentene og lokaliserer feil på kun få minutter. Innretningen er tilkoblet via en sentral tilkobling og data leses ut og blir evaluert via en passord-beskyttet WLAN-tilkobling. Resultatet kan kalles opp på alle vanlige mottaksenheter som smarttelefon, tablet eller laptop. Det er ikke nødvendig å installere ekstra software. Analysen kan gjøres direkte ute på arbeidsområdet uten en ekstern kraftkilde, ettersom innretningen drives av klipperens innebygde batteri. Innretningen kombinert med en servicetekniker gjør at en får et totalt overblikk over komponentenes status, slik at tekniker enkelt kan rette på feil med en gang eller ekskludere feilkilder i det elektroniske systemet.

Analysere, utbedre eller koordinere resultatene med AS-Motor

Målet er å sikre størst mulig driftssikkerhet for de profesjonelle klipperne fra AS-Motor. Spesielt i høysesongen for klipping er det ekstra viktig å holde maskinene i gang. AS SherLog1.0 kan tas i bruk etter en kort instruksjon, og serviceteknikeren blir guidet steg for steg gjennom analysen. I tillegg til data-analyse, tilbyr innretningen valg om å kalle opp servicedokumenter og anbefalinger for handlinger – for eksempel manualer. Dette betyr at uregelmessigheter i stor grad kan korrigeres med en gang. Dersom det ikke er mulig, vil de diagnostiske resultatene som er samlet inn og vises på skjermbildet, tilrettelegge for kommunikasjon mellom verksted og serviceteamet fra AS-Motor Service Team.

Resultatene kan kalles opp via en hvilken som helst vanlig enhet som smarttelefon, tablet eller laptop, ettersom det ikke er nødvendi å installere ekstra programvare. 

Europas største utendørsmesse

Demopark er Europas største utendørsmesse for landskapspleie, vedlikehold av grøntområder og kommunale tjenester.  23. – 25. juni 2019 åpnet portene for den ellevte utgaven av messen på Eisenach Kindel i hjertet av Tyskland. I tre dager kan besøkende se og oppleve hva som allerede er mulig med dagens teknologi. Messeområdet har hele 25 hektar for utstillere og besøkende å boltre seg på når de skal vise frem, undersøke og teste innovative maskiner og løsninger.

I forbindelse med messen, holdes Demopark innovasjons-konkurranse. 

Flere og flere kommunale og offentlige tjenestetilbydere velger elektrisk drivkraft for maskiner og utstyr som stillegående, rimelige og lavutslipps-alternativer til drivstoffdrevne motorer. De siste modellene fra alle kjente produsenter var å se utstilt på demopark 2019.