0

Stihl Bensin motorsag MS 362 C-M VW

FKnr.: 50305677 | Leverandørens varenr.: 11402000506

Stihl Bensin motorsag MS 362 C-M VW

FKnr.: 50305677 | Leverandørens varenr.: 11402000506
  • Effekt 3,5 kW
  • Bensindrevet
  • Skjærelengde 37 cm
  • Vekt 5,8 kg
  • For bruk i middels stor skog
  • 2-Mix motor og M-Tronic

9 900,-

(7 920,- ekskl. mva)

Kun Hent i butikk – sjekk lagerstatus i butikk

Frakt og leveringsbetingelser | Returinformasjon
  • Effekt 3,5 kW
  • Bensindrevet
  • Skjærelengde 37 cm
  • Vekt 5,8 kg
  • For bruk i middels stor skog
  • 2-Mix motor og M-Tronic

er lagt i handlevognen din

Du må logge deg inn for å legge inn varer i ønskelisten

Loading...

Ok
Produktinformasjon
Produktinformasjon

Topp moderne, vinterutrustet og kraftfull 3,5 kW motorsag med 2-MIX motor, M-Tronic, forgasservarme (V) og håndtaksvarme (W). En sterk maskin med ekstremt bra akselerasjon. Perfekt til all slags arbeid i middels grov skog. Drivstofforbruket tilpasses automatisk til ditt arbeid slik at du har en maskin som alltid arbeider med optimal motoreffekt. Langtids-luftfiltersystem med HD2-filter.

Antivibrasjonssystem
I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt.

Dekompresjonsventil
STIHLs dekompressjonsventil gjør starten lett og komfortabel. Ventilen reduserer kompressjonstrykket i sylinderen og dermed motstanden i startsnoren.

HD2-Filter
Det nyutviklede HD2-filteret i polyetylen har opptil 70 % finere porer enn flis- og polyamidfilteret, og fjerner selv de fineste støvpartikler. Filteret er dessuten både olje-og vannavvisende noe som gjør det meget enkelt å rengjøre. Det runde PET-filteret med hurtigkobling monteres og demonteres raskt og enkelt helt uten verktøy.

Kjedestramming fra siden
Kjedestrammingen sitter lett tilgjengelig på siden og utføres enkelt med et verktøy som følger med sagen. Du risikerer ikke at hånden kommer for nært kjedet slik som ved kjedestramming forfra.

Kombibryter
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand. Betingelser som temperatur, høyde over havet og drivstoffkvalitet tas med i beregningen. Den sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimumsturtall og svært god akselrasjon. Manuell forgasserinnstilling bortfaller fullstendig med M-Tronic. Takket være elektroniske kald-/varmstartregistering er det bare en posisjon på kombibryteren.

Kompensator
Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHLs kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en STIHL motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.

Langtids luftfiltersystem med forfiltrering
Innsugingsluften settes i rotasjon av svinghjulet. Sentrifugalkraften slipper ut større støvpartikler over den avgrensede rampen. Luften som når luftfilteret via en innsugingskanal er så godt som fri for partikler. Til sammenligning med vanlige filtersystem bidrar dette til mye lengre rengjøringsintervaller.

4-ports spyleteknikk
Denne teknikken reduserer ytterligere utslippet av skadelige stoffer. Via fire overføringskanaler ledes drivstoff-/luftblandingen inn i sylinderens brennkammer, der den virvles rundt kraftig før tenningen. Resultatet blir bedre utnyttelse av drivstoffet, og mindre andel uforbrent blanding i avgassene.

ElastoStart
Primeren, den manuelle drivstoffpumpen, dekompresjonsventilen og ElastoStart-håndtaket, et fjærende startshåndtak, reduserer tilsammen motstanden i startsnora med 50 %.

Stihl Ematic kjedesmøring
Stihls Ematic System reduserer forbruket av sagkjedeolje. Systemet består av Ematic-sverdet, Oilomatic-sagkjedet og en oljepumpe som kan regulere eller redusere mengden som transporteres. Gjennom disse komponentenes samhandling kommer all sagkjedeoljen dit den skal, uten svinn. Dermed kan oljemengden reduseres med inntil 50 %.

Stihl M-Tronic (M)
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand.Sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimums-turtall og svært god akselerasjon. I tillegg memorerer M-tronic innstillingene fra forrige gang du brukte maskinen.

Vinter/sommerdrift
Stihl motorsager med forgasservarme kan man stole på også på vinteren. Innstilt på vinterdrift omgis forgasseren av forvarmet luft. På den måten hindres ising i forgasseren. Et enkelt håndgrep holder for å stille om mellom sommer- eller vinterdrift.

Stihl 2-MIX motor
Stihls drivstoffgjerrige 2-MIX motor med 1-i-4 kanalteknologi er meget effektsterk og har en enorm trekkraft, samtidig som drivstofforbruket er opptil 20 % lavere sammenlignet med lignende Stihl 2-takts motorer uten 2-MIX teknologi. Utslippet reduseres samtidig med opptil 50 %. Den oppfyller det europeiske avgassdirektivet EU II.

 

Egenskaper
  • Mål
    • Vekt 5.8 kg
  • Egenskaper
    • Bruksområde Skogbruk
    • Forgasservarme Ja
    • Håndtaksvarme Ja
    • Stihl 2-Mix Motor Ja
    • Stihl M-Tronic Ja
  • Tekniske spesifikasjoner
    • Effekt 3.5 kW
    • Effekt (hk) 4.8 hk
    • Lydnivå 117.0 dB
    • Sagbladlengde 37.0 cm
    • Standard skjærelengde 370.0 mm
    • Sylindervolum 59.0 cc
    • Vekt/effektforhold 1.6 kg/kW
Dokumenter og sikkerhetsdatablad
Lenker

Topp moderne, vinterutrustet og kraftfull 3,5 kW motorsag med 2-MIX motor, M-Tronic, forgasservarme (V) og håndtaksvarme (W). En sterk maskin med ekstremt bra akselerasjon. Perfekt til all slags arbeid i middels grov skog. Drivstofforbruket tilpasses automatisk til ditt arbeid slik at du har en maskin som alltid arbeider med optimal motoreffekt. Langtids-luftfiltersystem med HD2-filter.

Antivibrasjonssystem
I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt.

Dekompresjonsventil
STIHLs dekompressjonsventil gjør starten lett og komfortabel. Ventilen reduserer kompressjonstrykket i sylinderen og dermed motstanden i startsnoren.

HD2-Filter
Det nyutviklede HD2-filteret i polyetylen har opptil 70 % finere porer enn flis- og polyamidfilteret, og fjerner selv de fineste støvpartikler. Filteret er dessuten både olje-og vannavvisende noe som gjør det meget enkelt å rengjøre. Det runde PET-filteret med hurtigkobling monteres og demonteres raskt og enkelt helt uten verktøy.

Kjedestramming fra siden
Kjedestrammingen sitter lett tilgjengelig på siden og utføres enkelt med et verktøy som følger med sagen. Du risikerer ikke at hånden kommer for nært kjedet slik som ved kjedestramming forfra.

Kombibryter
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand. Betingelser som temperatur, høyde over havet og drivstoffkvalitet tas med i beregningen. Den sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimumsturtall og svært god akselrasjon. Manuell forgasserinnstilling bortfaller fullstendig med M-Tronic. Takket være elektroniske kald-/varmstartregistering er det bare en posisjon på kombibryteren.

Kompensator
Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHLs kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en STIHL motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.

Langtids luftfiltersystem med forfiltrering
Innsugingsluften settes i rotasjon av svinghjulet. Sentrifugalkraften slipper ut større støvpartikler over den avgrensede rampen. Luften som når luftfilteret via en innsugingskanal er så godt som fri for partikler. Til sammenligning med vanlige filtersystem bidrar dette til mye lengre rengjøringsintervaller.

4-ports spyleteknikk
Denne teknikken reduserer ytterligere utslippet av skadelige stoffer. Via fire overføringskanaler ledes drivstoff-/luftblandingen inn i sylinderens brennkammer, der den virvles rundt kraftig før tenningen. Resultatet blir bedre utnyttelse av drivstoffet, og mindre andel uforbrent blanding i avgassene.

ElastoStart
Primeren, den manuelle drivstoffpumpen, dekompresjonsventilen og ElastoStart-håndtaket, et fjærende startshåndtak, reduserer tilsammen motstanden i startsnora med 50 %.

Stihl Ematic kjedesmøring
Stihls Ematic System reduserer forbruket av sagkjedeolje. Systemet består av Ematic-sverdet, Oilomatic-sagkjedet og en oljepumpe som kan regulere eller redusere mengden som transporteres. Gjennom disse komponentenes samhandling kommer all sagkjedeoljen dit den skal, uten svinn. Dermed kan oljemengden reduseres med inntil 50 %.

Stihl M-Tronic (M)
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand.Sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimums-turtall og svært god akselerasjon. I tillegg memorerer M-tronic innstillingene fra forrige gang du brukte maskinen.

Vinter/sommerdrift
Stihl motorsager med forgasservarme kan man stole på også på vinteren. Innstilt på vinterdrift omgis forgasseren av forvarmet luft. På den måten hindres ising i forgasseren. Et enkelt håndgrep holder for å stille om mellom sommer- eller vinterdrift.

Stihl 2-MIX motor
Stihls drivstoffgjerrige 2-MIX motor med 1-i-4 kanalteknologi er meget effektsterk og har en enorm trekkraft, samtidig som drivstofforbruket er opptil 20 % lavere sammenlignet med lignende Stihl 2-takts motorer uten 2-MIX teknologi. Utslippet reduseres samtidig med opptil 50 %. Den oppfyller det europeiske avgassdirektivet EU II.

 

Les flere detaljer