Pressemelding januar 2019

For å øke muligheten for presisjonsjordbruk vil traktorene være tilgjengelig med AutoTrac og klargjort for ISOBUS i 2019. JDLink telematikk ( informasjons- og kommunikasjonsteknologi) vil også være tilgjengelig.

Andre nye funksjoner inkluderer en hydraulisk utskytbar trekkrok, og VRS (variable ratio steering) for raskere styring i arbeid under 15 km/t.

5090R, 5100R, 5115R and 5125R er utstyrt med drivstoffeffektive John Deere PWX motorer. Disse diesel-only fire-sylinder motorene leverer 10 hk ekstra i transportkjøring via sitt transport power management (TPM) system.

5R er tilgjengelig med tre forskjellige transmisjonsvalg. 16/16 CommandQuad Manuell har fire grupper med fire hurtiggir i hver gruppe. Det samme har 16/16 CommandQuad Auto, forskjellen er at denne girkassen kan gire både gruppe- og hurtiggir automatisk. 32/16 Command8 fungerer på samme måte, men har hele åtte hurtiggir i hver gruppe. AutoClutch er standard på alle 5R. Det vil si; for at traktoren skal stå i ro, trenger man ikke holde inne clutchpedalen, da bremsepedalen har en innebygd clutchfunksjon.

SFA framakselfjæring kombinert med vedlikeholdsfri hyttefjæring, og luftfjæret førersete, gir en høy komfort til lange arbeidsdager.

5R serien kombinerer en kurvet rammedesign med lavt tyngdepunkt, og har en svingradius på bare 3.75m for glimrende manøvreringsegenskaper både med og uten frontlaster. For frontlaster er det mulig å velge mekanisk eller nye E-joysticks, begge linket til traktorens førersete. Hurtiggir og vendegir kan betjenes fra både mekanisk og elektronisk lasterspak. Maks løftekapasitet på bakre trekkstenger er hele 5,3 tonn.

For bruk i trange radavlinger eller på fruktgårder, er 5RN (smal) tilgjengelig med en minimum bredde på 1.7m.