0

Felleskjøpet redder dagen med rask service

Når våronna er i full gang og tida er knapp må alt klaffe. Men om krisen først er ute og en del på maskinene ryker, vet ekteparet Birgitte og Ole Andreas Ringdal Brekke at Felleskjøpet er redningen.

Foto: Gina Elisabeth Rudsrud

På gården Ringdal i Larvik driver paret med poteter, gulrøtter, såkorn og såfrø til Felleskjøpet. I tillegg brøyter de snø om vinteren. De er med andre ord avhengig av at maskinene de har fungerer optimalt til enhver tid. Om en del ryker i den travleste tida, må det ordnes kjapt. Derfor er Felleskjøpet en viktig samarbeidspartner.

- Vi vet aldri når vi trenger en ny del. Plutselig er det en del som ryker i våronna. Da er tida dyrebare og man må finne den beste løsningen så fort som mulig, sier Ole Andreas.

Aldri et nei

Birgitte og Ole Andreas har fått hjelp av Felleskjøpet mer enn en gang i den travleste tida. De unge bøndene forteller om en gang et lager på potetsetteren røk midt i potetsettinga. Da var det lett å kjenne panikken komme snikende.

- Først prøvde vi å løse problemet selv og få satt på nytt lager. Men det satt bom fast, forteller Ole Andreas og fortsetter:

- Vi ringte verkstedet til Felleskjøpet for å spørre om råd. Mekanikeren der kom med en løsning vi ikke hadde tenkt på. Vi kjørte potetsetteren ned på verkstedet. Noen timer senere var problemet løst.

Og i mellomtiden kom det siste såkornet i jorda.

Reservedelstelefon

Det er ikke den eneste gangen ekteparet har trengt en del til en av maskinene raskt.

-  I våronna et år røk en del til plogen. Jeg ringte Felleskjøpets deletelefon med en gang, og neste morgen hentet jeg delen på den lokale Felleskjøpet-avdeling her i Larvik, forklarer Ole Andreas.

Det er i våronna ting som ikke skal skje helst skjer. Ringdal Brekke forteller nok en historie.

- I fjor var jeg uheldig og bøyde en del på såmaskinen. Da ringte jeg telefonen for teknisk support sent fredag kveld. Mannen i den andre enden opplyste om at akkurat den delen jeg trengte fantes på Kløfta. Tidlig neste morgen ringte jeg deletelefonen og bestilte delen, forklarer Ole Andras og legger til:

- Jeg kastet meg i bilen, hentet delen på hovedlageret på Kløfta og få timer senere var våronna i gang igjen.

Ringdal Brekke er godt fornøyd med servicen og kunnskapen Felleskjøpet tilbyr.

- Av Felleskjøpet får vi alltid god, rask og profesjonell hjelp, og vi opplever at selgere og mekanikere alltid strekker seg litt lenger for å gi oss best mulig hjelp når vi står fast, supplerer Birgitte.

Kommentarer