Den offisielle åpningen av Bedre Landbruk ble foretatt lørdag kl. 10.30 av Jord- og skogbrukspolitisk talsperson i Arbeiderpartiet, Knut Storberget, og stemningen ble satt av artist og melkebonde Aasmund Nordstoga.

8000 besøkende har i løpet av helgen tatt turen innom og de har opplevd mye, og spist og drukket godt. I tillegg har vi blant annet kåret Årets Unge Bonde 2014, og Årets Lærling 2014.

Tor Jakob Solberg fra Skiptvedt i Østfold ble Årets Unge Bonde 2014.

Årets lærling 2014Ny publikumsrekord!

–8000 er ny publikumsrekord, og vi er kjempefornøyde, forteller markedssjef Trond Østby. – Nytt av året er at vi har økt fra en til to haller, og har hatt hele 10 000 kvadratmeter å vise oss frem på. Et bedre inngangsparti og større område har bidratt til at vi mener at årets messe er den beste noen sinne.

Stort trøkk

– Det har vært skikkelig trøkk og stor interesse for maskinnyhetene. Mange kontrakter har blitt skrevet i løpet av de to messedagene, og vi har fått snakket med både potensielle og eksisterende kunder.

– Messebutikken har også hatt god omsetning, og vi er stolte av det arrangementet vi har gjennomført, avslutter  Østby.

Uten mat og drikke...

Hos oss er både mat og drikke gratis, og både boller og pølser har fått bein å gå på i løpet av messens to dager.

• 10 000 pølser ble spist
  • Vi bakte 10 000 boller
  • Traktet ca 500 liter kaffe
  • Tappet ca 1100 liter juice
  • 600 kg epler ble delt ut

Overskuddsmat gitt videre til Fattighuset

Etter at 10 000 pølser var servert ble det igjen en pall med ca 5 000 wienerpølser. Disse ble gitt til Fattighuset i Oslo.
Fattighuset i Oslo er en selvhjelpsorganisasjon som gjør hverdagen lettere for fattige, med blant annet utdeling av mat.

Messen i bilder

Se bildegalleri #bedrelandbruk fra instagram