Årets Felleskjøpet-profil ble delt ut for sjette gang under Felleskjøpets Agris årsmøte. Prisen har som mål å bidra til stolthet om Felleskjøpet og det Felleskjøpet står for. Videre skal prisen motivere andre til å gjøre en ekstra innsats for akkurat dette.

Utmerkelsen gikk i år til en bonde som har utmerket seg og vært synlig på en rekke arenaer i flere i år. Juryene trekker blant annet frem:

- Årets vinner stiller alltid opp for Felleskjøpet og er hyppig brukt i alt fra messer, samlinger for unge bønder til lokale arrangementer. I tillegg til å være en aktiv bonde bruker han de øvrige talentene sine til å prate varmt om landbruket og om betydningen av å ha gode villkår oppi det hele, sa styreleder Anne Skuterud under utdeling.

Nordstoga fikk også skryt fordi han prater varmt om samvirke i nærmiljøet og ellers rundt i Norge. Dette gjør han ofte iført Felleskjøpet-dress

-  Vinneren bruker sosiale medier i store grad til profileringen av norsk landbruk og som Felleskjøpetkunde. Han er fast spaltist i Nationen der du bringer frem mye positivt om landbruket og det å være bonde. Du får frem budskapet ditt på en lun og god måte, og med din særegne, flotte dialekt, uttalte Skuterud.

Juryen trakk frem eksempler på at Nordstoga har bidratt som konferansier på både Dyrsku’n og under bondeaksjonen ved forrige stortingsvalg.

Konsernsjef John Arne Ulvan avsluttet juryens begrunnelse ved å påpeke at Nordstoga er en bonde som tar vare på gamle tradisjoner i tillegg til at han tør å satse nytt.

-  Du tar i disse dager i bruk din splitter nye melkerobot i riktig farge, og du har stolt vist frem byggeprosjekt og innredningen på nettsiden din.

Juryen har bestått av:

Anne Jødahl Skuterud, styreleder i Felleskjøpet Agri

John Arne Ulvan, konsernsjef i Felleskjøpet Agri

Anders Eggen, årsmøtets ordfører Felleskjøpet Agri