Ta frem kalenderen allerede nå og merk av dagene! Bedre Landbruk er en stor maskin- og redskapsmesse som inneholder interessante nyheter for hele landbrukssektoren. Uavhengig av driftsform, er det på Bedre Landbruk du finner alt du trenger for å oppdatere deg på fag- og maskinfronten.

– I tillegg vil vi presentere oss som «ett Felleskjøp» og både Detaljhandel og landbruksdivisjonen vil være bredt representert. Takket være tidligere suksess med Bedre Landbruk utvider vi messedagene med én dag, det vil si fredag. Det gjør vi spesielt fordi flere kunder har meldt tilbake at de ønsker å bruke en arbeidsdag på messen, påpeker Dahl.

Stor bredde

De som har vært på Bedre Landbruk tidligere vet mye om hva messen inneholder. Nytt av året er bredere fokus på park- og anleggssektoren.

– Her er det mye interessant både for de som driver innenfor park og anlegg, men også for bønder som har brøyting og annen entreprenørvirksomhet som et supplement til gårdsdrifta. Våre to nyeste «produktutvalg», Tokvam og Cat-maskiner er med for første gang i tillegg til sortimentet vi har hatt over noe tid. Det blir selvfølgelig også lansert flere store nyheter som vi regner med det vil bli stor interesse rundt. Høsten er jo en spesiell tid for vårt førsesongsalg og vi regner med at mange ønsker å benytte seg av våre gode tilbud på maskiner og redskap frem mot vekstsesongen 2017, fremholder Dahl.

Flere fagområder

Både når det gjelder innendørsmekanisering og landbruksfaglige områder som kornhåndtering, plantekultur og husdyrsektoren er en naturlig del av Bedre Landbruk.

– Hele vårt salgskorps på alle sektorer vil bli å treffe på messen. Vi ser spesielt i lys av at løsdriftskravet som vil trå i kraft fra 2034 vil det sikkert være interessant å se på løsninger på innredninger og fôringsutstyr, forteller Dahl, og fortsetter:

– Vår store butikk vil som alltid være åpen med mange gode tilbud. Vi vet at mange er interessert i spesielt profileringsprodukter, som for eksempel FK-dressen og ulike varianter av John Deere-produkter.

Et annet fagområde, grøntsektoren, vil også bli dekket, sier Dahl.

Ung bonde-samling

Ingen landbruksmesse fra Felleskjøpet uten fokus på unge bønder.

– Ung bonde-samlingen vil være lørdag 12. november på Clarion Hotel Royal Christiania i Oslo. Programmet er ikke helt klarlagt enda, men dette vil bli presentert så snart alt er klart. Styret, ledelsen i Felleskjøpet, tillitsvalgte og ansatte på alle fagområder vil være tilstede for å bistå de som måtte ha spørsmål omkring Felleskjøpet som organisasjon, sier Dahl.

Gratis inngang, og noko attåt

For deg som vil besøke messen vil det også denne gangen være gratis å komme inn. Forrige gang messen ble arrangert, i 2014, ble det satt rekord med 8000 besøkende.

– Vi har som mål å slå denne rekorden, men viktigst er at alle våre kunder finner noe de interesserer seg for og har faglig nytte av. Vi vil selvfølgelig tilby servering og det vil bli eget område for barn med ulike aktiviteter. Som vanlig vil det bli utlodninger og premier, kort sagt; noe for enhver smak. Vi gleder oss til å ønske alle velkommen til Bedre Landbruk 11.-13. november, avslutter Frode Dahl.