Avinor og Felleskjøpet Agri signerte tirsdag 10. juni en eksklusiv avtale som gjør Felleskjøpet til eneleverandør av traktor og utstyr til alle Avinors flyplasser. Avtalen som strekker seg over tre år, har i tillegg en opsjon på forlengelse i to pluss to år. Dette er første gang Felleskjøpet inngår en slik avtale med Avinor hvor vi er den eneste leverandøren av traktor, snøfreser, vikeplog, tilhenger og beitepusser.

-Avinor tok en helhetlig vurdering der vi ble vurdert ut ifra produkter, kostnad, organisasjon og kompetanse, forteller Key Account Manager for storkunder i Felleskjøpet Agri, Carl-Fredrik Skara.

Skara forteller at de er veldig glade for å ha fått i havn en slik avtale, og at Felleskjøpet skal gjøre sitt beste for å ivareta et godt samarbeid med Avinor i årene som kommer.

-Felleskjøpet er en landsdekkende organisasjon med 43 verksteder over hele landet, vi har gode delsystemer, anerkjente produkter og ikke minst lang erfaring kombinert med høy kompetanse. Det har helt klart vært en stor fordel for oss i denne anbudsrunden, forteller Carl-Fredrik Skara.

John Deere 6130R – første leveranse

Den første leveransen har ikke blitt gjort enda, men utover høsten vil det komme flere bestillinger på traktorer og utstyr.

-Avinor kommer til å bestille utsyr etter hvert som de trenger det og med tanke på hva slags utstyr de kommer til å trenge ut ifra sesong, sier Skara.

Tidligere har Felleskjøpet levert enkelte traktorer og utstyr til Avinor. Avtalen inneholder også service på utstyret. Traktoren som skal brukes er en John Deere 6130R.

For mer informasjon, kontakt:

Carl-Fredrik Skara, KAM storkunder Felleskjøpet Agri, mobil 911 64886
Thomas Skjennald, kommunikasjonssjef Felleskjøpet Agri, mobil: 926 86 100