- Våre nye senterbutikker satser spesielt på kjæledyr med fôr og utstyr til hund, katt og kanin. Felleskjøpet er allerede markedsledende på hundefôr i Norge med norskprodusert fôr, og vi ser et stort potensiale i å komme nærmere forbrukerne gjennom det nye butikk-konseptet, sier Eivind Torkildsen som er direktør for detaljhandel i Felleskjøpet Agri.

I tillegg til fôr og utstyr til kjæledyr selger senterbutikkene et utvalg av klassiske Felleskjøpet-produkter som klær, fritidstøy og John Deere-effekter.

50 nye butikker

Felleskjøpet har gjort mye med sin butikkvirksomhet de siste årene. Med Felleskjøpet Fôr & Fritid-butikkene blir Felleskjøpet enda mer synlig og det skal satses mye på konseptet.

- Vi har ambisjoner om å etablere 50 nye Felleskjøpet Fôr & Fritid-butikker de neste 5 årene og er i dialog med flere kjøpesentre i hele landet. Vi vektlegger store sentre med god beliggenhet og stort nedslagsfelt, sier Torkildsen.

- Felleskjøpet har en god markedsposisjon og nyter stor tiltro hos kundene. Det vet også kjøpesentrene og vi opplever stort engasjement rundt konseptet. Vi ønsker oss inn på de største sentrene i både i Oslo, Trondheim og Bergensområdet, sier Torkildsen.

Felleskjøpet Agri har i dag rundt 100 butikker i hele Norge. Samlet utgjør dette over 35 000 kvm med butikklokaler. I 2014 hadde butikkene en omsetning på 2,4 milliarder.