Dyrekassen AS har i løpet av de siste 6 årene vokst markant og er i dag markedsleder på salg av fôr og utstyr til kjæledyr på nett i Norge. Felleskjøpet Agri ble i 2019 deleier i selskapet og kjøpte i 2020 hele selskapet.

Etter oppkjøpet har Felleskjøpet Detaljhandel, som også inkluderer Granngården i Sverige, gjennomført en større konsolidering av sortiment, innkjøp og vareforsyning innen E-handel i Granngården og Dyrekassen. Dyrekassen har fortsatt sin omsetningsvekst siden oppkjøpet.

Dyrekassen er nå over i en ny fase hvor lønnsom vekst skal oppnås gjennom sterke merkevarer, kraften i en felles forsyningskjede og videreutvikling av den gode kundereisen og kompetansen som Dyrekassen har utviklet siden oppstarten. Styret og Roger Holthe Olsen er enige om at dette er tidspunktet for et lederskifte, og Olsen slutter derfor i sin stilling som daglig leder.

-Vi takker Roger for sin store innsats for Dyrekassen fra gründerfasen og i en krevende omstillingsfase etter oppkjøpet. Jeg ønsker Roger all lykke videre med nye prosjekter, sier Trond Fidje, som er direktør for detaljhandel Norden i Felleskjøpet Agri og styreleder i Dyrekassen AS.

Holthe Olsen er stolt over hva de har oppnådd i Dyrekassen.

-Med fasen Dyrekassen nå går inn i er det et naturlig tidspunkt for meg å overlate ledelsen av selskapet til nye krefter. Jeg er stolt av det vi har fått til gjennom disse årene, herunder å ha fått Felleskjøpet med på laget som eier. Det er lagt et godt grunnlag for videre vekst. Jeg ønsker både Dyrekassen, alle mine gode kolleger og Felleskjøpet lykke til videre, sier Olsen.

Dag Olav Knutsen, som er ny e-handelssjef i Felleskjøpet Agri overtar midlertidig som leder av Dyrekassen. Knutsen har lang leder- og e-handelserfaring fra blant annet Komplett og Orkla.