Sammen med Gråkjær AS skal Felleskjøpet utvikle og selge komplette bygg til den norske bonden med topp moderne innendørsmekanisering til storfe, småfe, svin og fjørfe.

- Med Gråkjær får vi en solid partner som utfyller Felleskjøpet på en svært god måte. Gråkjær tilbyr komplette bygg innen både tre, betong og stål, og kombinert med våre moderne fjøsløsninger gir dette kundene de beste produktene i markedet. Vårt samarbeid vil skape varige verdier for den norske bonden, sier Ola Aune som er ansvarlig for innendørs-mekanisering i Felleskjøpet Agri.

- Gråkjær AS ser Felleskjøpet som en meget god samarbeidspartner på det norske markedet. Vi innleder nå et meget spennende samarbeid mellom to solide aktører, et samarbeid som vil styrke både Felleskjøpet og Gråkjær ut mot den norske bonden, sier Martin Rindom som er Divisjonsdirektør for Landbruk i Gråkjær AS.

Produktene fra Gråkjær og Felleskjøpet vil være tilgjengelige i hele Felleskjøpets salgsområde.

Nord-Europas største entreprenør på landbruksbygg

Gråkjær tilbyr totalentreprise og er Nord-Europas største entreprenør på landbruksbygg. Gråkjær opererer internasjonalt med byggeaktivitet i mange land. Gråkjær AS har hatt virksomhet i Norge siden 2001 og har i perioden bygget ca 350 landbruksbygg i Norge. Gråkjær ble startet i 1973 av John Gråkjær som er eier og styreformann i Gråkjær AS.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Ola Aune, sjef I-mek Felleskjøpet Agri SA. T: 916 89 780 - Ola.Aune@felleskjopet.no
Vegard Schanche, markedssjef Gråkjær AS. T: 9186 2451 - vesch@graakjaer.no
Martin Rindom, divisjonsdirektør Gråkjær AS. T: 45 2040 6717 - mr@graakjaer.dk