Felleskjøpet har de siste årene satset på flere sentrumsnære butikker for å nå den vanlige forbruker bedre i tillegg til å være bondens faghandel. Nå kommer et helt nytt butikk-konsept som heter «Felleskjøpet Fôr og Fritid» som er mindre butikker spesialtilpasset for kjøpesentre.

-Våre nye senterbutikker satser spesielt på kjæledyr med fôr og utstyr til hund, katt og kanin. Felleskjøpet er allerede markedsledende på hundefôr i Norge med norskprodusert fôr, og vi ser et stort potensiale i å komme nærmere forbrukerne gjennom det nye butikk-konseptet, sier Henrik Thoresen som er handelsdirektør i Felleskjøpet Agri.

I tillegg til fôr og utstyr til kjæledyr skal senter-butikkene selge et utvalg av klassiske Felleskjøpet-produkter som klær, fritidstøy og John Deere-effekter. Det vil også være mulig å handle på nett fra hele vårt sortiment via egne terminaler i butikkene. Felleskjøpet skal etablere 50 nye butikker av denne typen de neste 5 årene.