Årsmøtet i Felleskjøpet Agri skal som vanlig foreta valg av medlemmer i styret og andre tillitsvalgte. Både Einar Enger, styrets leder, og Gustav Grøholt, nestleder, tar gjenvalg og komiteen har også innstilt på dette.

Langsiktig vurdering av styrets sammensetning

I år er Anne J. Skuterud, Ellen Anne Bergseng og Oddhild Saure på valg. Det innstilles på gjenvalg av Skuterud og Saure. Valgkomiteen foreslår at 1. vara til dagens styre, Arne Elias Østerås, Romedal, overtar plassen til Bergseng.

– Valgkomiteen ønsker å få inn Arne Elias Østerås i styret. Han er en ung og ambisiøs bonde, med stor faglig kompetanse som vi mener er viktig å dra nytte av i fremtiden. Vi har sett på helheten for styret og tenker langsiktig på sammensetningen. Skal det la seg gjøre, må en av de som er på valg dessverre gå ut. Dette ligger til grunn for det valget vi har gjort, sier lederen av Valgkomiteen, Karsten Thoner.

Øvrige valg
Som ny ordfører i årsmøtet er det foreslått Elisabeth Holand, Vestvågøy, som har vært varaordfører i noen år. I Kontrollkomiteen foreslås det gjenvalg på Håvard Ringnes, Kløfta, som leder og som nytt medlem innstilles det på Trond-Magne Ek Rokvam, Østre Gausdal. Som ny leder av Valgkomiteen er det innstilt på Aina Kvernsveen, Gjøvik.

Valgene foretas på årsmøtets andre dag, 9. april.

Styret i Felleskjøpet Agri

Ny i styret?

NY I STYRET?: Valgkomiteen i Felleskjøpet Agri foreslår Arne Elias Østerås som nytt styremedlem.Arne Elias Østerås

• 35 år