​– Vi gleder oss til å vise den nye filmen vår til det norske folk, og håper den blir like godt mottatt som «Bønder i by’n», sier direktør handel Henrik Thoresen og markedssjef Trond Østby.

Se Felleskjøpets nye reklamefilm "Hundeopprøret" her.

Audition på Ekebergsletta
I begynnelsen av mai i år ble det gjennomført audition på Ekebergsletta i Oslo, der hundrevis av håpefulle hunder og hundeeiere deltok. Over 80 hunder av ulike raser kom igjennom nåløyet og deltok i innspillingen i slutten av mai, og på det meste var så mange som 50 hunder i sving samtidig.

– For å ha god kontroll på alle hundene og deres opptreden i filmen hadde vi med oss en egen hundehvisker. Han gjorde en veldig god jobb med å koordinere både hunder og eiere, sier Østby.

Ny Gullfisk?
Filmen har allerede blitt vist ved flere anledninger både internt og eksternt, og reaksjonene har vært svært positive. Det er derfor knyttet stor spenning til hvordan filmen blir mottatt hos publikum, og ikke minst om den klarer å gjenta bragden fra i fjor og bli nominert til Gullfisken.

– Å vinne Gullfisken var en stor opplevelse, og vi er stolte over at vi gikk til topps med «Bønder i by’n». I likhet med forrige film ønsker vi også denne gangen å vise at Felleskjøpet er en faghandel for alle. «Hundeopprøret» er en lun og humoristisk reklamefilm, og vi håper og tror den har en bred appell som vil fenge mange. Om det blir en ny Gullfisk-kandidat er det opp til juryen å bestemme, men vi krysser selvfølgelig fingrene, sier Thoresen.

Se Felleskjøpets nye reklamefilm "Hundeopprøret" her.