Årets profil-pris ble delt ut onsdag 11. april for sjette gang under Felleskjøpet Agris årsmøte. Prisen skal fremme engasjement for landbruket, bondens hverdag og støtte opp under betydningen dette har for norsk matproduksjon. Juryen ble i år ledet av Elisabeth Holan.

Prisen for 2017 ble tildelt en trio som har gjort seg svært bemerket lokalt og skapt et enormt engasjement både på årsmøter, kretsmøter og ikke minst på Felleskjøpets avdeling i Halden. I juryens begrunnelse heter det blant annet:

«Årets vinner av profilprisen har satt en ny standard for når det gjelder å skape aktiviteter for bønder og Felleskjøpet-medlemmer i sitt område. Og de har satt Felleskjøpet på kartet! I tillegg til våre mer vanlige aktiviteter, og det er ikke småtterier i seg selv, har de arrangert kurs i pløying med fagekspertise, motorsagkurs for damer og det ryktes at det nå finnes en venteliste for damer som vil på sveisekurs. De har hjertet i det de gjør, og har jobbet systematisk for å skape flott aktivitet for våre medlemmer gjennom kartlegging på kretsmøter og i kontakt med kunder i det daglige».

– Vinnerne av Årets Felleskjøpet-profil 2017 har skapt noe unikt i sitt område som vi alle kan la oss inspirere av. Vi er glade og stolte over å ha slike tillitsvalgte og ansatte i selskapet. Rundt avdelingen i Halden har de skapt noe som ikke bare bidrar til positiv stemning blant medlemmene, men som også vises på salget. På kraftfôr har Felleskjøpet tilnærmet 100 prosent av markedet i området. Vi gratulerer så mye med utmerkelsen, sier Anne J. Skuterud.

Juryen har bestått av:

Anne Jødahl Skuterud, styreleder i Felleskjøpet Agri
John Arne Ulvan, konsernsjef i Felleskjøpet Agri
Elisabeth Holand, årsmøtets ordfører i Felleskjøpet Agri.