Det er 29. gang Ipsos undersøker omdømmet til de 100 største bedriftene her i landet og folket rangerer Felleskjøpet høyt blant disse også i år, der 78 prosent har et positivt inntrykk av selskapet. Målingen ble toppet av TINE og viser at landbruket og norsk matproduksjon står sterkt blant den norske befolkningen.

Felleskjøpet jobber hver dag for at norske bønder har det beste utgangspunktet for å drive et godt og bærekraftig landbruk i Norge. Samfunnets forståelse av norsk matproduksjon er avgjørende for at vi skal lykkes med å produsere mer, bedre og renere i fremtiden.

– Dette er en tillitserklæring til Felleskjøpet og det norske landbruket. For andre år på rad får vi bekreftet at dette er viktig for folk flest. Det er et viktig signal til oss om å fortsette jobben vi gjør, sier Hildonen Ramstad.

Også i år er samvirker godt representert blant de topp ti selskapene med best omdømme i Norge, med tre samvirker blant topp fem.

– Det er ingen tvil om at samvirket som selskapsform fortsatt er relevant i dag. For Felleskjøpet sin del, gir samvirket bonden nødvendig trygghet og sikrer gode leveranser av både råvarer, produkter og tjenester, avslutter Hildonen Ramstad.