Felleskjøpet Agri har et bredt tilbud til markedet, fra store maskiner, tonnvarer og innendørsmekaniske løsninger for landbruket, til dyrefôr, verktøy og utstyr til hus og hage for forbruker. Hele produktbredden representeres på Felleskjøpets butikk på Hamar.

– Avdelingen har eksistert i mange år, og tiden var inne for et «facelift». Hamar er knutepunkt i et svært viktig landbruksområde og et område med jevn befolkningsvekst. Vi ønsker derfor å møte flere behov, både hos bønder og forbrukere, sier Tomas Høybakken, salgssjef i Felleskjøpet Agri.

Kundetilpassede grep

Med sine 800 kvadratmeter er Hamar-butikken en av Felleskjøpets største. Grepene som nå er gjort skal møte kunder på en enklere og mer effektiv måte.

– Vi må henge med i tiden. Når vi åpner på torsdag tror jeg ikke besøkende vil kjenne seg igjen. Vi har blant annet samlet et mer komplett tilbud til husdyreiere, og bøndene vil ha én disk å forholde seg til når det gjelder de større behovene, som tonnvarer, sier Høybakken.

I tillegg til en modernisering er tilbudet mer fremtidsrettet mot alle målgrupper. Det vil være en mer effektiv og moderne salgsflate som blant annet innbefatter «hent i butikk» av tonnvarer og «pick-up-point» for netthandel.

Dekker alle behov

Viktigheten av dette området speiles i Felleskjøpets satsning her. I sentrum, nærmere bestemt kjøpesentret CC Stadion, ligger forbrukerbutikken Felleskjøpet Fôr & Fritid, mens Felleskjøpet Hamar ligger rett øst for sentrum. I tillegg har virksomheten fire andre avdelinger innenfor en radius på rundt to mil.

– Landbruksaktiviteten i dette området er stor og vi ønsker mest mulig nærhet og best mulig tilbud til kundene. Vi må møte alle behov, fra kornmottak og videreforedling av korn, til forbrukeren som er på utkikk etter jord til planting i hagen. Avdelingene utfyller hverandre godt, og vi er svært tilfreds med løftet som nå er gjort på Hamar-butikken, sier Eivind Torkildsen, direktør for detaljhandel i Felleskjøpet Agri.