- Det er med stor glede vi kan meddele at vi igjen vil selge og serve Tume såmaskiner til våre kunder. Tumes maskiner er vel ansett i Norge og har vært etterspurt i perioden vi har vært uten. I tillegg til å selge nye maskiner, kan vi igjen tilby service til alle kundene som har kjøpt disse fantastiske maskinene av oss gjennom årene, sier Frode Dahl, direktør maskin i Felleskjøpet Agri.

Sikrer et bredt utvalg tilpasset den norske bonden

Felleskjøpet har i en årrekke vært markedsleder på såmaskiner i Norge. Med Tume tilbake i sortimentet vil Felleskjøpet kunne tilby det beste og bredeste utvalget av såmaskiner.

Tume såmaskiner dekker et viktig segment i det norske markedet, og har et bredt modellspekter tilpasset den norske bondes behov.

Erfaring og service

Felleskjøpet har gjennom mange år med salg av Tume opparbeidet seg solid erfaring og kompetanse innen salg, brukeropplæring, teknisk bistand og deleforsyning. Med Tume tilbake i porteføljen, vil Felleskjøpet igjen kunne tilby etterspurt service på maskinene til våre kunder, samt sikre posisjonen som totalleverandør innen segmentet for kornsåmaskiner. Felleskjøpet har gjennom årene levert over 3000 Tume-maskiner til norske bønder, og Felleskjøpets selgere ser nå fram til igjen å kunne tilby disse maskinene i et langt perspektiv framover.

- Det har vært et felles ønske om å gjenoppta samarbeidet og vi har hatt en fin prosess frem til avtale. Vi vil starte med salg og service så raskt det lar seg praktisk gjøre, sier Dahl.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frode Dahl, direktør maskin, Felleskjøpet Agri: tlf. 901 44 892
Krister Norrena, markedsansvarlig, Tume: 917 07 207