0

Vi presenterer vår nye reklamefilm

For Magnus Carlsen har bønder to betydninger. I Felleskjøpets nye reklamefilm, som hadde premiere på TV2 i går, ofrer han bønder uten større omtanke. Dette faller ikke i god jord...

Felleskjøpets nye reklamefilm hadde premiere på TV2 mandag 5. september. Filmen er et resultatet av ett års planlegging og jobbing, tre kvelder og tre netter med filmopptak på to forskjellige lokasjoner, samt en imponerende dugnadsinnsats. Kronen på verket er hovedrolleinnehaver Magnus Carlsen. Sjakkesset hisser på seg bønder gjennom ofringer på sjakkbrettet, samt en uttalelse.

«En bonde fra eller til...»

Dette er tittelen på Felleskjøpets nye reklamefilm, men ikke en holdning som Magnus Carlsen står inne for. Etter opptakene uttalte Carlsen følgende:

– Bonden er sjakkens sjel. Etter å ha deltatt på opptakene til denne filmen har jeg lært enda mer om bønder og skjønner at det er viktig å behandle dem godt.

Proft team og sjelden dugnadsinnsats

Filmen er laget av TRY reklamebyrå (idé og manus) og regissert av The Directory ved Roar Uthaug og Steinar Borge. Det ble lagt ned en omfattende dugnadsinnsats fra bønder og ansatte i Felleskjøpet. Disse stilte som statister og hadde med seg 50 traktorer, verktøy og utstyr, samt griser, kuer, sauer og høner. Reklamefilmen er spilt inn på Kolbotn utenfor Oslo og på Smestad gård i Gjerdrum i Akershus.

Filmen er laget av:

Øystein Halvorsen og Karin Lund, kreatører, TRY
Lars Midtlid, konsulent, TRY
Marte Heiersted, prosjektleder TRY
Roar Uthaug, regissør, The Directory
Steinar Borge, regissør, The Directory
Kristian Hajdu, produsent, The Directory
Henrik Thoresen og Trond Østby, Felleskjøpet Agri

Se vår nye reklamefilm "En bonde fra eller til" her: