Vårt nettsted støtter ikke lenger Internet Explorer. Vi anbefaler alle å benytte seg av andre nettlesere, da Explorer ikke er optimalisert for sikkerhet eller hastighet i dagens nett og nettsider. Bruk mer moderne nettlesere som Edge (Windows sin nye nettleser), Chrome, Firefox eller Safari (Hvis du bruker Mac).
Our site no longer supports Internet Explorer. We recommend everyone to use other browsers, as Explorer is not optimized for the security or the speed in today's networks and websites. Use more modern browsers such as Edge (Windows new browser), Chrome, Firefox or Safari (If you use Mac)
Gå inn på mg.felleskjopet.no, enten på mobilen eller PCen din, og logg på med det samme brukernavnet og passordet du er vant til å bruke i «gamle» mingard.felleskjopet.no. Dersom du ikke har en bruker fra før, kan dette opprettes her.
Man kan lagre lenken til bestillingsløsningen for kraftfôr som en snarvei på mobilen ved å svare «ja» på spørsmål om dette når man logger på første gang på mobil om man har Android-telefon – og man får da en egen «knapp»/ikon på hjemskjermen din. Om man har iPhone kan man opprette en snarvei ved å bruke snarvei-funksjonen i Safari. Trykk på firkanten med pil nederst på skjermen og velg deretter «Legg til på hjem-skjerm».
Etter at man har logget seg inn på den nye bestillingsløsningen for kraftfôr bulk i Min gård klikker du på Kraftfôr-knappen i menyen til venstre i bildet. Da kommer du til oversikten over dine siloer og status på kraftfôrbestillingene. Om du klikker på lenken «Se detaljer» ved en silo får du opp ordrehistorikk på denne siloen. Dersom du ennå ikke har registrert noen siloer, vil du få beskjed om dette under «Mine siloer». Her finner du også en lenke som leder deg til registrering av siloer.
Forutsetningen for å få bestilt til flere siloer på én og samme ordre, er at siloene du bestiller på, står på samme vareleveringsadresse, at du har valgt samme leveringsdato og at fôrtypen du har valgt på de ulike siloene leveres fra samme fabrikk.
.
De ulike symbolene i bestillingsløsningen viser om du har en aktiv kraftfôrleveranse.,
Alle med en Min gård-bruker og som du har gitt tilgang til ditt kundeforhold i Min gård, kan bestille kraftfôr for levering på dine siloer. Alle i din familie og avløser kan bruke den nye bestillingsløsningen for kraftfôr hvis ønskelig. Eier av kontoen på Min gård kan gi tilgang i "gammel" Min gård, mingard.felleskjopet.no ved å gå inn på "Mine kundedata" og gå til fanen "Brukere" for å invitere en ny bruker.
Øverst til høyre i bestillingsløsningen finner du et spørsmålstegn. Klikk på denne for mer informasjon og hjelp. Dersom du ikke finner hjelpen du søker, ta kontakt med Kundeservice på telefon 72 50 50 50.
Hva kaller vi den nye tjenesten for bestilling av kraftfôr?
Hvordan kommer jeg i gang med den nye bestillingsløsningen for kraftfôr?
Hva er fordelen med å bestille kraftfôr i den nye løsningen?
Kan man bruke løsningen til å bestille kraftfôr i bulk til alle dyreslag?
Android-mobil/nettbrett: Bør jeg svare «ja» på å lagre den ny Min gård-plattformen med bestillingsløsning for kraftfôr som en snarvei når jeg logger på første gang på?
iPhone/iPad: Kan jeg lagre en snarvei på hjem-skjermen til den nye Min gård-plattformen med bestillingsløsningen for kraftfôr, så det blir lettere å logge på for å bestille kraftfôr?
Kan jeg lagre den nye Min gård som bokmerke på PCen eller i appen på mobilen?
Edge: Kan jeg lagre den nye Min gård som favoritt på PCen?
Hvordan ser jeg siloene mine?
Hvordan bestiller jeg kraftfôr bulk?
Hvordan velger jeg ønsket dato for levering?
Kan jeg samle kraftfôrbestillingene mine i én og samme ordre?
Kan jeg kopiere min forrige bestilling?
Hvordan endrer jeg kraftfôrslag?
Hvordan bestiller jeg kraftfôr til storsekk og småsekk?
Hvordan bestiller jeg tilskuddsfôr?
Hva betyr silosymbolene?
• Silosymbol med lastebil: Har en aktiv kraftfôrbestilling for levering
• Enkelt silosymbol: Har ingen aktiv kraftfôrbestilling på siloen
• Stiplet silosymbol: Viser at det ikke ligger noe bestillingsinformasjon her (har ingen historikk)
Kan jeg få én bestemt leveringsdag?
Hva menes med virkedager?
Får jeg samme priser og betingelser om jeg bestiller kraftfôr i denne løsningen som hvis jeg bestiller på «gamle» Min gård eller via Kundeservice?
Hvor lenge før levering av kraftfôr kan bestillingen legges inn?
Kan jeg se hva jeg har bestilt tidligere på en silo?
Kan jeg se alle tidligere bestillinger på gården i én visning?
Går det an å få varsel fra løsningen om når jeg skal bestille mer kraftfôr?
Hvordan får man varsel fra løsningen?
Hvordan du mottar varslinger fra bestillingsløsningen for kraftfôr er avhengig av hvilken enhet du bruker, se under:
Mobiltelefon – Android: Du kan motta et pushvarsel i mobilens varslingstjeneste ved å velge ja på spørsmål om å tillate varsling. Da opprettes det et aktivt varsel på din mobil som gjør at mobilen vil varsle deg. Du kan i tillegg velge å sette opp varsling på SMS.
Mobiltelefon – iPhone: Det er ikke mulig å legge til varsel inn i mobilens varslingstjeneste, men du kan få varsel på SMS. Du aktiverer SMS-varsling ved å gå til varslingsinnstillinger i bestillingsløsningen for kraftfôr, som du finner under bjella øverst til høyre.
PC, Mac: Du aktiverer SMS-varsling ved å gå til varslingsinnstillinger i bestillingsløsningen for kraftfôr, som du finner under bjella øverst til høyre.
Mobilnummeret som vises i varslingsinnstillinger, er det telefonnummeret som allerede er registrert på din bruker i «gamle» Min gård. For å endre mobilnummer logger du deg inn på den «gamle» mingard.felleskjopet.no og går til «Bruker», deretter velge «Min profil» og fylle inn riktig mobilnummer.
Hvordan vet bestillingsløsningen når det må bestilles nytt kraftfôr?
Varslingsprognosen krever at du kalibrerer silonivå og dagsforbruk med jevne mellomrom, sjekker opp mot faktisk nivå, og at det styres i takt med produksjonsendringer (som f.eks. sesong eller endring i besetningsstørrelse).
Hva betyr silosymbolene ved varsling på?
I tillegg til silosymbolene ved varsling av, så vises disse silosymbolene dersom du har varsling aktivert på en silo:
Ledetid på 2 dager? Da får du varsling 5 virkedager før.
Ledetid på 3 dager? Da får du varsling 6 virkedager før.
Ledetid på 4 dager? Da får du varsling 7 virkedager før.
NB! Det kan legges til flere dager basert på informasjon om tilgjengeligheten av siloens fôrtype på gitt adresse.
Kan bestillingsløsningen brukes av produksjoner uten relativt jevnt kraftfôrforbruk?
Kan man skru av varsling om å bestille mer kraftfôr?
Du kan fremdeles bestille kraftfôr ved å trykke på «fyll på»-knappen som vanlig. Dersom du velger å fylle på flere siloer, kan du også inkludere en silo uten varslingsprognose påslått.
Hvordan finner jeg hjelp i selve bestillingsløsningen?
Øverst til høyre i bestillingsløsningen finner du et spørsmålstegn. Klikk på denne for mer informasjon og hjelp. Dersom du ikke finner hjelpen du søker, ta kontakt med Kundeservice på telefon 72 50 50 50.
Jeg finner ikke det jeg ser etter, hvem kan jeg spørre?
Dersom du ikke finner hjelpen du søker, ta kontakt med Kundeservice på telefon 72 50 50 50.
Kan flere i familien bruke den nye bestillingstjenesten for kraftfôr?
Ja, alle i din familie og andre du vil gi tilgang til kan bruke bestillingstjenesten. Alle med en Min gård-bruker og som du har gitt tilgang til ditt kundeforhold i Min gård, kan bestille kraftfôr for levering på dine siloer. Eier av kontoen på Min gård kan gi tilgang i «gammel» Min gård, mingard.felleskjopet.no, ved å gå inn på «Mine kundedata» og gå til fanen «Brukere» for å invitere en ny bruker.
Kan avløser bruke den nye bestillingstjenesten for kraftfôr?
Ja, avløser kan bruke bestillingstjenesten. Alle med en Min gård-bruker og som du har gitt tilgang til ditt kundeforhold i Min gård, kan bestille kraftfôr for levering på dine siloer. Eier av kontoen på Min gård kan gi tilgang i «gammel» Min gård, mingard.felleskjopet.no, ved å gå inn på «Mine kundedata» og gå til fanen «Brukere» for å invitere en ny bruker.
Hva om jeg må bytte mobil – kan jeg fremdeles bruke den nye bestillingstjenesten for kraftfôr?
Ja, det kan du. Om du har fått deg ny mobil, er det bare å åpne denne lenken i nettleseren på mobilen: https://mg.felleskjopet.no/. Her kan du logge på som vanlig og du vil få spørsmål om å lagre en snarvei til den nye Min gård-plattformen med tilgang til den nye bestillingsløsningen for kraftfôr på hjemskjermen din.