19.04.2023 | Felleskjøpet

Gjennom en samarbeidsmodell med Nordea Finance Equipment AS tilbys kundene en komplett pakke.

– Finans er for både medlemmer og andre kunder. Her vil vi tilby lån, leasing og forsikring, sier Frode Dahl, konserndirektør maskin i Felleskjøpet Agri.

Service- og garantiavtale kan også legges inn som en del av månedsbeløpet fra Felleskjøpet Finans.

– Alt på ett sted

Felleskjøpet Finans er etablert i samarbeid med Nordea Finance Equipment AS. Felleskjøpet Finans representeres av Felleskjøpets selgere og lokale rådgivere fra Nordea Finance.

– Nå er vi glade for det tette samarbeidet som er etablert med Nordea Finance gjennom Felleskjøpet Finans. Vi mener dette styrker konkurransekraften vår, og ikke minst gir det kundene våre et bedre og enklere tilbud. Nå får du alt på ett sted, sier Frode Dahl.

Enklere å investere

Det nye samarbeidet hadde offisiell oppstart 28. mars, og er dermed allerede i drift.

– Vi tror Felleskjøpet Finans skal bli en attraktiv partner både for bonde, entreprenør og offentlige kunder. Leasing- og låneavtaler er ofte en helt naturlig del av en handel, fra den største traktoren til mindre redskaper. Vi håper Felleskjøpet Finans skal gjøre det enda enklere å investere i maskinparken både hos små og større aktører, sier Kjell-Kristian Engebretsen-Sæther, leder for forretningsutvikling i divisjon maskin hos Felleskjøpet.

Felleskjøpet Agri er landets største totalleverandør til landbruket, og samtidig en viktig samarbeidspartner for en rekke entreprenører og anleggsvirksomheter. Felleskjøpet er blant annet eksklusiv distributør for John Deere i Norge, og traktormerket ble igjen markedsleder i fjor med en andel på 23,2 prosent. Felleskjøpet hadde i 2022 en totalomsetning på 20,2 milliarder.

Les mer om Nordea Finance på nordeafinance.no eller ta kontakt med lokal salgsrepresentant i Felleskjøpet Agri SA for mer informasjon.