04.07.2023 | Felleskjøpet

Selskapets forretningssystem har vært nede, noe som har ført til at plukk, forsendelser og fakturering av reservedeler tar lengre tid enn normalt. Selskapet har de siste ukene jobbet intenst for å gjenopprette verktøy. Fortsatt gjenstår en del arbeid, noe som påvirker enkelte prosesser.

Ved inngangen til årets kornsesong har Felleskjøpet et bredt lager av de vanligste reservedelene til Sampo på lager.

– Vi henstiller likevel våre Sampo-kunder om å gå over maskinene sine allerede nå. De mest normale slitedelene har vi på lager, men deler som må bestilles kan få lengre leveringstid. Vi gjør vårt ytterste for å bistå kundene, men det er til god hjelp om Sampo-kunder som trenger deler kommer til oss så raskt som mulig, sier kategorisjef Christoffer Nyquist-Andersen i Felleskjøpet Agri.

Han oppfordrer kunder som trenger bistand om å ta kontakt med sitt lokale Felleskjøpet-verksted.

– Vi gjør alt for at vi skal være klare til sesongen. Vi oppfordrer også bøndene, og i år spesielt Sampo-eierne, om å være ekstra tidlig ute med sjekk av maskinen, sier Nyquist-Andersen.

Felleskjøpet ble eksklusiv forhandler av finske Sampo-treskere høsten 2020. Med avtalen sikret dermed samvirkekonsernet et bredt produktspekter, og kan tilby treskere til alle behov for den norske bonden.