Kjøp på nett - hent i butikk

Hent i butikk gir deg muligheten til en stressfri handel akkurat når det passer deg. Kort tid etter din bestilling kan du hente produktene i din nærmeste Felleskjøpet-butikk.

Felleskjopet image

Hent i butikk gjelder kjøp av varer som er på lager i ønsket butikk på bestillingstidspunktet.

Fordeler med Kjøp på nett - hent i butikk

  • Nettbutikken er døgnåpen så du kan handle når det passer deg på felleskjopet.no
  • Du sparer tid ved at varene er klare til henting når du ankommer butikken.
  • Du kan hente varen raskere enn om du får den levert med posten. 
  • Tjenesten er gratis.

Kjøpsbetingelser nettbutikk
Angrerettskjema (last ned pdf)

Har du spørsmål?

Dersom du har spørsmål knyttet til hvordan Kjøp på nett og hent i butikk-prosessen fungerer kan du kontakte kundeservice. Send oss en henvendelse her og våre medarbeidere hjelper deg med dine spørsmål. 

Når kan varene hentes?

  • Når varen/varene er klare til henting, får du en melding på SMS og e-post. 
  • Du skal få hentemelding maks 2 timer etter bestilling. Ved stor pågang, kan det ta noe mer tid enn normalt før du får hentemelding, opptil 24 timer.
  • For produkter som krever montering/klargjøring beregnes 4 timers klargjøringstid før du får hentemelding.
  • Hvis bestillingen legges inn tett mot stengetid eller utenfor ordinær åpningstid vil du få hentemelding påfølgende virkedag.
  • Varene kan kun hentes innenfor butikkenes åpningstid. Det vil være spesielle regler ved avvikling av høytider. Ta kontakt med utleverende butikk dersom du er usikker på hentetidspunktene.
  • Hentefrist: 7 dager. 
  • OBS: Husk legitimasjon

Hent i butikk på Fornebu

På Fornebu tilbyr vi flere varer enn butikken fører, da «Hent i butikk på Fornebu» plukkes på sentrallageret istedenfor butikklageret. Forventet leveringstid på Fornebu er derfor 1-3 virkedager, som er noe lengre enn i øvrige butikker med «Hent i butikk» der varene plukkes fra butikklageret.

Produktet er utsolgt i nettbutikken

Dersom produktet er utsolgt i nettbutikken, kan du sjekke lagerstatus i din nærmeste butikk. Dersom varen er på lager i din butikk kan du legge den i handlekurven og betale på nett. Du får beskjed når varen er klar for henting i din butikk. 

Hvorfor får jeg ikke opp Hent i butikk som leveringsalternativ?

«Hent i butikk» er kun mulig hvis butikken har varen på lager ved bestillingstidspunkt.

Dersom det ligger flere ulike produkter i handlevognen, må alle varene være på lager ved ønsket butikk for at avdelingen skal være et valgalternativ under frakt-/leveringsmetode i kassen.

Hvor lenge kan jeg vente med å hente varene?

Ordren blir kansellert 7 dager etter at du fikk hentemelding. Vi tar ingen avbestillingsgebyr, og du er velkommen til å bestille igjen ved senere anledning. 

Jeg ønsker å returnere et produkt - hvordan gjør jeg det?

Har du kjøpt på nett og hentet i butikk må du returnere varen i butikken du hentet varen i innen 14 dager. Benytt angrerettskjema du fikk tilsendt på mail ved kjøpet, eller last det ned her. Trenger du hjelp, kontakt kundeservice på telefon 72 50 50 50.

Les om angrerett her

Betalingspartnere