Hent i butikk-konseptet gir deg muligheten til å gjøre ferdig kjøpet på nett, for så å hente varene i en valgt Felleskjøpet-butikk.
Dette er et godt alternativ om du ønsker varene samme dag, om produktet er utsolgt i nettbutikken eller om det ikke kan sendes med posten.
Se etter informasjon om dette på produktsiden.
Du ønsker å hente produktene i butikk
Du legger produkter i handlekurven som normalt, og når du kommer til kassen og skal velge frakt-/leveringsmetode, velger du "Hent i en Felleskjøpet-butikk". Du får da en nedtrekksmeny med oversikt over hvilke butikker som har alle varene du har lagt i handlekurven på lager. Du velger ønsket butikk, og går til betaling. Om ikke alle produktene i handlekurven din finnes på lager i en og samme butikk vil ikke butikken vises her.
Tips: På hver produktside er det en knapp for å vise tilgjengelighet i de enkelte butikkene.
MERK: Når varen/varene er klare til henting, får du en melding på SMS og e-post.
Du skal få hentemelding maks 2 timer etter bestilling. Enkelte produkter krever montering/klargjøring, og vi beregner 4 timers klargjøringstid før du får hentemelding. Hvis bestillingen settes tett mot stengetid, får du hentemelding påfølgende virkedag.
Lurer du på noe? Ring 72 50 50 50.
OBS: Husk legitimasjon
Varene kan kun hentes i butikkenes åpningstider. Varer som bestilles før/etter åpningstid eller veldig tett på stengetid, kan hentes i butikken påfølgende virkedag. Det vil være spesielle regler ved avvikling av høytider. Ta kontakt med utleverende butikk dersom du er usikker på hentetidspunktene.
Merk: Hent i butikk betyr ikke at vi kan sende produkter fra lager eller mellom butikker, til butikken du har valgt. Du kan kun hente varer som er på lager i butikken du har valgt.
Produktet er utsolgt på nett
Dersom produktet er utsolgt på nett, kan du se om det finnes på lager i din nærmeste butikk. Det vil da se slik ut på produktsiden:
Ikke alle produkter er tilgjengelig for henting i butikk. Noen ganger er varen kun tilgjengelig på nett, andre ganger kun i noen butikker. For at "hent i butikk" skal være mulig må butikken fysisk ha varen i sin butikk når du gjennomfører bestillingen.
Dersom du har bestilt et produkt som kun er på lager i nettbutikken, vil ikke dette produktet kunne hentes i butikk.
Dersom det ligger flere ulike produkter i handlekurven, og ikke alle disse er tilgjengelig i den samme butikken, kan du ikke hente denne ordren i butikk.
Bare hvis alle varene i bestillingen din er tilgjengelig som "hent i butikk" og du velger dette fraktalternativet når du gjennomfører betalingen.
Du får hentemelding på e-post og SMS så snart butikken har pakket og klargjort varene dine.
Enkelte produkter krever montering og klargjøring, og du vil i så fall få hentemelding så snart dette er klart.
For privatkunder tilbyr vi kortbetaling med VISA og MasterCard, samt VIPPS. Du kan også betale med Collector faktura, men delbetaling er ikke mulig.
Hvis du er medlem og registret Min gård-bruker, vil du kunne anføre kjøpet på samlefaktura. For å betale med samlefaktura fra Felleskjøpet i nettbutikken, må du være registrert som medlem og ha fakturaavtale med oss. Dersom du ønsker å bli medlem, kan du starte registreringsprosessen her.
Ordren blir kansellert 14 dager etter at du fikk hentemelding.
Vi tar ingen avbestillingsgebyr, og du er velkommen til å bestille igjen ved en senere anledning.
Når du kjøper noe i nettbutikken, og henter ut ordren i en Felleskjøpet-butikk, skal du returnere produktet/produktene i den samme butikken.
Du skal ikke sende produktet til vårt hovedlager.
Angreretten gjelder ikke produkter kjøpt over disk i butikkene våre, men kun når du handler i nettbutikken.