0

Timebestilling for kornlevering

Bestilling av time for kornlevering

I Min gård kan du enkelt bestille time for kornlevering online. Timebestilling på nett reduserer køer og gir kornprodusenten, transportøren og  Felleskjøpet en mer effektiv og forutsigbar hverdag i en hektisk innhøstingsperiode.

Timebestilling sikrer en effektiv og kontrollert mottakssituasjon med vekt på korrekt sortering, tørking og kvalitet. Dette gir Felleskjøpet mer forutsigbarhet og produsenten bedre kontroll på tidsbruk ved levering til mottak.

Avhengig av kapasitet og produsentenes leveringsmønster i det aktuelle området, vil siloleder ha ansvaret for å legge ut nye ledige timer. Dersom det av driftsmessige årsaker blir forandringer, vil det bli spesifisert i driftsmeldinger fra mottaket og gitt direkte beskjed via sms til produsenter med reservert time.

I oversiken Kornmottak i Felleskjøpet Agri, finner du lenker til kornmottakssidene, som inneholder driftsmeldinger, åpningstider, adresse og kontaktinfo til våre kornmottak. Om produsenten ringer et mottak uten å få svar, vil samtalen gå til Kundetjenesten for hjelp med å finne ledige timer.

OBS! Hvilke arter det enkelte kornmottak faktisk mottar finner du i Mottaksoversikten.

HVA ER NYTT I TIMEBESTILLING FOR I ÅR

  1. Bestille time:
    a. Produsent starter med å velge arten som skal leveres.
    b. Ved valg av anlegg vil bruker få opp en liste med anleggsnavn. Ledige timer for valgt art vil vises i parentes bak anleggsnavnet i listen.
    c. Når art og anlegg er valgt, vil bruker se alle ledige publiserte timer frem i tid.
    d. Ved levering av økologisk vare må bruker filtrere på økologiske timer.
    e. Dersom det ikke finnes ledige timer for valgt art på valgt anlegg, vil bruker få tilbakemelding om hvilke andre arter det eventuelt er ledig timer for, og hvilken dag det sist ble publisert timer på anlegget.

  2. Leveringsdetaljer:
    a. Fjernet avkrysning for KSL (kornmottaket har dette allerede i sine systemer).
    b. Spørsmål om glyfosat vises kun hvis brukeren har valgt levering av bygg.
    c. Avkrysning for rengjort transportutstyr er obligatorisk for bestilling av time.

  3. Varsler:
    a. Brukeren vil få tilsendt sms/epost-bekreftelse ved avbestilling av time.
    b. Brukeren vil få tilsendt sms/epost-påminnelse i forkant av reservert time.
        i. Kl 20.00 dagen før hvis timen er før kl 12 på dagen.
        ii. Kl 08.00 samme dag hvis timen er etter kl 12 på dagen.


HVORDAN TAR JEG TIMEBESTILLING I BRUK

Du kan gå til Timebestilling via Min Gård, enten du bruker pc, nettbrett eller mobiltelefon. Klikk her for å gå til Min Gård, eller last ned Min Gård app via AppStore eller Google Play.

Etter innlogging i Min gård vil du raskt se en gul ramme til høyre på skjermen med link direkte til korntimer. Alternativt kan du samme sted be om å få tilsendt linken på SMS til din telefon. På Min Gård kan du også følge dine kornleveranser og kornoppgjør.

Du kan også gå direkte til Timebestilling her. Samme lenke direkte til Timebestilling finner du på våre kornsider og kornmottakenes hjemmeside.

NB! Får du feilmelding ved forsøk på innlogging via direktelenke til Timebestilling, oppfordrer vi til å logge inn gjennom Min gård, eller kontakte Kundetjenesten.

Usikker på bruk av Timebestilling? Her kan du laste ned en brukerveiledning som beskriver hvert steg for å bestille time til kornlevering.

Legg til snarvei på hjemskjerm?