02.03.2023 | Felleskjøpet

I en årrekke har John Deere tilbudt pålitelig og høyteknologisk teknikk for presisjonslandbruk. I løpet av 2023 kommer det oppdateringer på vesentlige komponenter. Spesielt framtredende er de splitter nye John Deere G5-displayene. Oppdateringene kommer til å gjøre oppgavene som gjøres i displayet raskere, mer kraftfullt og enklere for både bonde og entreprenører.

– Den nå nesten 13 tommer brede skjermen vil gjøre at alt vil oppleves mer oversiktlig samtidig som oppgavene kan gjøres raskere og bedre. Og med kjent grensesnitt fra forgjengeren Generasjon 4 display har jeg stor tro på at de nye displayene vil bli godt tatt imot. Oppdateringene som kommer fra John Deere vil gi en helt ny opplevelse, sier produktsjef Tore Glærum i Felleskjøpet Agri.

720x480-tore-glaerum-produktsjef-traktor.jpg

NY OPPPLEVELSE: – Oppdateringene som kommer fra John Deere vil gi en helt ny opplevelse, sier produktsjef Tore Glærum i Felleskjøpet Agri.

Tilgang til den nyeste teknologien

Med G5-displayene gir John Deere kundene tilgang til den aller nyeste teknologien. Full HD-oppløsning, utvidet lagringskapasitet og økt prosessorkraft gjør G5-displayene til noen av de kraftigste på markedet.

De to nye displayene vil også bli tilgjengelige i to flyttbare utgaver, som kan ettermonteres og brukes på alle maskinmerker. G5-displayet er 25,6 centimeter (10.1 inches), mens G5Plus er 32,5 centimeter (12.8 inches). Dette betyr at du med G5 får en opptil 33 prosent større skjermflate enn det som finnes hos forgjengerne. De to flyttbare displayene er vanntette, noe som gjør at de kan brukes på maskiner uten førerhus.

AutoTrac og seksjonskontroll er standard på G5Plus-displayet, og akkurat som på forgjengerne får du full AEF ISOBUS-kompatibilitet. Alle G5-displayene deler det samme pålitelige og kjente brukergrensesnittet som Gen4-displayene. Kombinasjonen av moderne teknologi og et kjent grensesnitt gir en umiddelbar ytelsesøkning uten å kreve omfattende kursing og videreutdanning. Det nye lisensprogrammet for avanserte funksjoner betyr at man kun betaler for de funksjonene man trenger, noe som reduserer startkostnaden ytterligere.

Det blir som før mulighet til å låse opp funksjoner i ettertid dersom behovet skulle endre seg. Regelmessige programvareoppdateringer skal utvikles, og vil sørge for at G5-displayene er utstyrt for framtiden.
G5Plus Universal-displayet og G5 Universal-displayet vil være tilgjengelig for bestilling senere i år. G5Plus CommandCenter og G5 CommandCenter vil være tilgjengelig på utvalgte John Deere-maskiner fra modellår 2024.

StarFire 7000

John Deere StarFire 7000 ble introdusert i fjor sammen med det nye SF-RTK-signalet. Med en nøyaktighet på 2,5 cm og en innhentingstid på mindre enn 8 minutter, tilbyr det nye SF-RTK-signalet en svært attraktiv inngang til å være nøyaktig gjennom flere sesonger. John Deere StarFire 7000 vil ha bedre satelittdekning enn tidligere generasjoner på grunn mottak av Galileo og Beidou satellittsignaler. John Deere StarFire 7000-mottakerne er tilgjengelige for bestilling hos din lokale Felleskjøpet maskinselger..

Operations Center

JDLink tilbyr gratis toveis tilkobling for automatisk opplasting av avlings- og maskindata til John Deere Operations Center. Med kontinuerlige oppdateringer forbedres Operations Center hele tiden og tilpasser seg framtidige behov. Den vil fortsatt være tilgjengelig gratis for mobile enheter og på nettet.

De oppdaterte komponentene gjør smart landbruk enda mer uanstrengt for kundene. Det vil bli stadig enklere å bruke, mer automatisert og er allerede sømløst. Alle funksjoner, og den avanserte lokale forhandlerservicen og ekspertisen, gjør bønder og landbruksentreprenørers virksomheter mer produktive, lønnsomme og bærekraftige.