Hvis du ikke finner svar her, er du velkommen til å kontakte oss.

Ofte stilte spørsmål - Butikk og nettbutikk

Hent i butikk - klikk her

Hva koster det å handle hos dere?
Tilbyr dere gratis frakt?
Sender dere varer til Svalbard?
Jeg har kjøpt et produkt som ikke er på lager. Hva skjer nå?
Jeg ser etter en vare som ikke er på lager. Hvordan finner jeg ut om mitt lokale Felleskjøp har det på lager?
Når får jeg varene jeg bestilte?
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken på postkontoret/post i butikk?
Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når Posten/Bring leverer pakker jeg har bestilt hjem på dør?
Produktet jeg vil kjøpe er ikke på lager. Når kommer det inn igjen?
Spores pakkene?
Kan jeg returnere en vare?
Hva koster det å returnere en vare?
Når får jeg igjen pengene mine ved retur?
Jeg opprettet ikke en profil, og ønsker å returnere en vare. Hva gjør jeg?
Jeg har opprettet en profil, og ønsker nå å slette den. Hva gjør jeg?
Kan jeg betale med faktura?
Jeg er bruker på Min Side Landbruk og vil betale med kort. Kan jeg det?
Må jeg registrere meg for å handle?
Jeg husker ikke passordet
Jeg finner ikke alle butikkproduktene i nettbutikken. Hvor er alle de andre produktene?
Det er tilbud på et produkt, og så er det tomt på lager. Kan jeg bestille nå og få det til tilbudspris når varen kommer på lager?
Jeg fant ikke svaret på det jeg lurte på. Hva gjør jeg nå?


Hva koster det å handle hos dere?
Prisen du skal betale oppgis i kassen ved utsjekk. Du betaler aldri mer enn det som står i ordretotalen når du står i kassen.

Tilbyr dere gratis frakt?
Hvis du handler for mer enn 900 kroner, sender vi ordren til deg uten fraktkostnad. Fraktprisen for sendinger under minimumsbeløpet er 95 kroner. Fra tid til annen vil vi tilby en lavere fraktfrigrense, og noen ganger fri frakt. Dette vil det opplyses om fra gang til gang ved valg av fraktmetode i handlekurven.

Sender dere til Svalbard?

Ja, vi sender varer til Svalbard.

Dersom du ønsker momsfritak for ordre sendt til Svalbard må det dokumenteres med blankett RD-0032B, som må være påført tollmyndighetenes utførselsattest senest én måned etter at varen ble levert til kjøper.

Informasjon fra Sysselmannen
Mange kommer til Sysselmannen for å få stemplet skjema for momsrefusjon for varer som er kjøpt på fastlandet. Vi presiserer at varen skal være ubrukt og ligge i emballasjen, og den skal vises fram i skranken på sysselmannskontoret.

Du må fylle ut skjemaet under, og besøke Sysselmannen på Svalbard for stempel og underskrift.

http://www.toll.no/upload/skjema/RD-0032B-Svalbard.pdf

Skjemaet kan skrives ut og skannes, og deretter sendes pr e-post til kundeservice@felleskjopet.no - eller sendes som brevpost til:

Felleskjøpet Agri
Postboks 469, Sentrum
0105 Oslo

Jeg har kjøpt et produkt som ikke er på lager. Hva skjer nå?
Hvis det er kun én igjen av et produkt på lager, og to kunder legger produktet i handlekurven samtidig, vil ikke nettbutikken fange det opp – og begge vil potensielt kunne handle den samme varen. Vi vil i slike tilfeller kontakte den som betalte sist, og avtale om vedkommende vil vente til varen er på lager, eller om ordren skal kanselleres. Hvis det ligger flere produkter i handlekurven, tilbyr vi å sende det som er på lager og kansellere bare den ordrelinjen som ikke er på lager. Dette er en manuell oppgave som må utføres av vår kundeserviceavdeling.

Jeg ser etter en vare som ikke er på lager. Hvordan finner jeg ut om mitt lokale Felleskjøp har det på lager?
Søk etter produktet på nettsiden (bruk søkefeltet øverst), og klikk så på knappen "Vis tilgjengelighet". Du vil da få opp en liste over alle avdelingene som har produktet på lager.

Når får jeg varene jeg bestilte?
Vi gjør alt vi kan for at du skal få varene dine raskest mulig. Vi sender varen normalt 2 til 5 virkedager fra ordredato. Du kan følge ordrestatus på "Min profil". Alle varene som er tilgjengelig i nettbutikken er på lager. Kontakt kundeservice dersom du har spørsmål.

Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken fra Postkontoret/Post i butikk?
For pakker som ikke hentes debiterer Felleskjøpet kunden en avgift som tilsvarer kostnadene for returfrakt og håndtering, sammenlagt kr 199. Hvis du ønsker å angre kjøpet må du hente ut pakken og følge returanvisningene våre.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når Posten/Bring leverer pakker jeg har bestilt hjem på dør?
Posten/Bring kontakter deg på SMS/e-post i forkant av leveransen. Forsendelsen vil bli forsøkt levert to ganger, og hvis mottakeren ikke er hjemme leveres forsendelsen til nærmeste postkontor/post i butikk.

Produktet jeg vil kjøpe er ikke på lager. Når kommer det inn igjen?
Vanligvis tar det mindre enn én uke fra en vare går tom til den er på lager igjen. Vi tar forbehold om at det kan være utsolgt hos leverandøren, og/eller at varen skal ut av sortimentet.

Spores pakkene?
Alle ordrer blir sendt med Bring. Når varene er pakket og lagt klare til henting, får du en e-post med sporingsnummer. Hvis du har oppgitt mobilnummeret ditt, vil du motta to SMSer fra Bring mens ordren er på vei til deg.

Kan jeg returnere en vare?
Felleskjøpet følger norsk lov om angrerett. Hvis du mottar en vare du ønsker å returnere, skal du gå inn på ordren via «Min profil». Der vil du finne en link til et returskjema som du skal fylle ut og sende med varen du returnerer. Se mer informasjon om angrerett. Hvis du bestilte som uregistrert bruker, finner du linken til returskjemaet i ordrebekreftelsen du fikk på e-post på kjøpstidspunktet.

Hva koster det å returnere en vare?
Du betaler kun frakt på returpakken, som per høsten 2016 er 95 kroner. Dette beløpet trekkes fra totalbeløpet som du skal ha igjen ved en godkjent retur. Se hvilke regler som gjelder for retur.

Når får jeg igjen pengene mine ved retur?
Dette er en manuell jobb, og i perioder med stor pågang kan det ta litt tid. Det vil ta maksimalt 2 uker å refundere beløpet.

Jeg opprettet ikke en profil, og ønsker å returnere en vare. Hva gjør jeg?
Hvis du bestilte som uregistrert bruker, finner du linken til returskjemaet i ordrebekreftelsen du fikk på e-post. Har du slettet ordrebekreftelsen kan du kontakte oss på telefon 03520 - tastevalg 2.

Jeg har opprettet en profil, og ønsker nå å slette den. Hva gjør jeg?
Hvis du ønsker å slette din registrerte kundeprofil, må du kontakte oss på telefon 03520 - tastevalg 2. Vi gjør oppmerksom på at dersom du har handlet hos oss, kan vi ikke slette dine kundedata helt, da vi plikter å ta vare på dette av hensyn til regnskapsføring. Kundeprofilen din vil bli deaktivert i våre datasystemer slik at du ikke mottar noe fra oss hverken i papirformat eller på e-post/sms. Uadressert reklame fra oss vil fortsatt kunne bli levert til din postkasse.

Kan jeg betale med faktura?
Hvis du har brukerprofil på Felleskjøpets Min Side Landbruk (tjeneste for bl.a. kraftfôrbestilling), vil du få tilbud om å betale med faktura. Andre kunder kan betale med debet- og kredittkort (VISA og MasterCard) via Nets i vår betalingsløsning.

Jeg er bruker på Min Side Landbruk og vil betale med kort. Kan jeg det?
Når du går til kassen og står i utsjekk, får du som bruker i Min Side Landbruk to betalingsvalg; faktura og kort.

Må jeg registrere meg for å handle?
Du kan handle som gjest. Vi oppfordrer deg imidlertid til å registrere deg med brukernavn og passord. Det vil blant annet være enklere og raskere neste gang du skal handle hos oss, og det er enklere for deg å følge status på dine bestillinger.

Jeg husker ikke passordet
Som registrert bruker kan du logge inn for å se ordrestatus, returnere produkter, og endre de registrerte opplysningene om deg. Hvis du har glemt passordet ditt, kan du gå til denne siden for å sette nytt passord.

Jeg finner ikke alle butikkproduktene i nettbutikken. Hvor er alle de andre produktene?
Vi jobber kontinuerlig med å bygge ut sortimentet. Dersom du melder deg på nyhetsbrevet, får du beskjed med en gang noe nytt og spennende kommer.

Det er tilbud på et produkt, og så er det tomt på lager. Kan jeg bestille nå og få det til tilbudspris når varen kommer på lager?
Nettbutikken har eget lager og når det er tomt vil det ikke være mulig å legge inn en ordre før varen igjen er på lager. Hvis dette skjer etter at tilbudsperioden er over, vil det ikke være mulig å få det respektive produktet til tilbudspris i nettbutikken. Lagerstatus på de enkelte produktene finner du på hver enkelt produktside.

Jeg fant ikke svaret på det jeg lurte på. Hva gjør jeg nå?
Du kan kontakte oss på telefon 03520 - tastevalg 2 og e-post, eller du kan besøke oss på Facebook.