0

Ofte stilte spørsmål

  1. Netthandel
    • Produkter
    • Frakt og fraktkostnader
    • Min profil
    • Kraftfôr
  2. Butikk
  3. Hent i butikk
  4. Medlem
  5. Betaling og priser
  6. Brukerprofil

 


1. Netthandel

Produkter

Hvorfor er det ikke priser på alle produktene i nettbutikken?
Pris på noen av produktene avhenger av flere faktorer, som tilleggsutstyr, montering, klargjøring og frakt. Ta kontakt med kundeservice på 72 50 50 50 eller din salgskonsulent for mer informasjon om pris på produktet du ønsker. 

Hvordan kan jeg følge med på kampanjer og tilbud?

Meld deg på Felleskjøpets nyhetsbrev

Se ukens aktuelle tilbud og få tips og råd på kampanjesiden

eller klikk deg inn hver søndag på søndagskuppet

Få vite om kampanjer på maskiner og redskap

Frakt og fraktkostnader

Tilbyr dere gratis frakt?
Hvis du handler for mer enn 1000 kroner og handlevognens totale vekt ikke overstiger 35 kg, sender vi ordren til deg uten fraktkostnad. Fraktprisen for sendinger under minimumsbeløpet er 79 kroner. Se øvrige fraktregler.

Sender dere til Svalbard?

Ja, vi sender varer til Svalbard.

Dersom du ønsker momsfritak for ordre sendt til Svalbard må det dokumenteres med blankett RD-0032B, som må være påført tollmyndighetenes utførselsattest senest én måned etter at varen ble levert til kjøper.

Informasjon fra Sysselmannen
Mange kommer til Sysselmannen for å få stemplet skjema for momsrefusjon for varer som er kjøpt på fastlandet. Vi presiserer at varen skal være ubrukt og ligge i emballasjen, og den skal vises fram i skranken på sysselmannskontoret.

Du må fylle ut skjemaet under, og besøke Sysselmannen på Svalbard for stempel og underskrift.

http://www.toll.no/upload/skjema/RD-0032B-Svalbard.pdf

Skjemaet kan skrives ut og skannes, og deretter sendes pr e-post til kundeservice@felleskjopet.no - eller sendes som brevpost til:

Felleskjøpet Agri
Postboks 469, Sentrum
0105 Oslo

Jeg ser etter en vare som ikke er på lager. Hvordan finner jeg ut om mitt lokale Felleskjøp har det på lager?
Søk etter produktet på nettsiden (bruk søkefeltet øverst). På produktsiden klikker du så på knappen "Sjekk lagerstatus" for hent i butikk. Her vil du kunne søke etter butikker som har varen på lager ved å skrive inn postnummer. Du vil da få opp en liste over de nærmeste avdelingene som har produktet på lager.

Når får jeg varene jeg bestilte?
Vi gjør alt vi kan for at du skal få varene dine raskest mulig. Vi sender varen normalt 2 til 5 virkedager fra ordredato. Du kan følge ordrestatus på "Min profil". Alle varene som er tilgjengelig i nettbutikken er på lager. Kontakt kundeservice dersom du har spørsmål.

Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken fra Postkontoret/Post i butikk? 
For pakker som ikke hentes debiterer Felleskjøpet kunden en avgift som tilsvarer kostnadene for returfrakt og håndtering, sammenlagt kr 199. Hvis du ønsker å angre kjøpet må du hente ut pakken og følge returanvisningene våre.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når Posten/Bring leverer pakker jeg har bestilt hjem på dør? 
Posten/Bring kontakter deg på SMS/e-post i forkant av leveransen. Forsendelsen vil bli forsøkt levert to ganger, og hvis mottakeren ikke er hjemme leveres forsendelsen til nærmeste postkontor/post i butikk.

Produktet jeg vil kjøpe er ikke på lager. Når kommer det inn igjen?
Vanligvis tar det mindre enn én uke fra en vare går tom til den er på lager igjen. Vi tar forbehold om at det kan være utsolgt hos leverandøren, og/eller at varen skal ut av sortimentet.

Spores pakkene?
Alle ordrer blir sendt med Bring. Når varene er pakket og lagt klare til henting, får du en e-post med sporingsnummer. Hvis du har oppgitt mobilnummeret ditt, vil du motta to SMSer fra Bring mens ordren er på vei til deg.

Kan jeg returnere en vare?
Felleskjøpet følger norsk lov om angrerett.

Postpakke
Hvis du mottar en vare du ønsker å returnere, skal du gå inn på ordren via «Min profil». Der vil du finne en link til et returskjema som du skal fylle ut og sende med varen du returnerer. Se mer informasjon om angrerett. Hvis du bestilte som uregistrert bruker, finner du linken til returskjemaet i ordrebekreftelsen du fikk på e-post på kjøpstidspunktet.

Hent i butikk
Se informasjon om retur i butikk her.

Tyngre på dør over 35 kg
Ønsker du å angre på et kjøp levert hjem på døren med Tyngre på dør over 35 kg, må du kontakte kundeservice slik at de kan avtale henting med vår transportpartner.

Hva koster det å returnere en vare?
Du betaler kun frakt på returpakken, 95 kroner. Dette beløpet trekkes fra totalbeløpet som du skal ha igjen ved en godkjent retur. Se hvilke regler som gjelder for retur.

Når får jeg igjen pengene mine ved retur?
Dette er en manuell jobb, og i perioder med stor pågang kan det ta litt tid. Det vil ta maksimalt 2 uker å refundere beløpet.

Jeg opprettet ikke en profil, og ønsker å returnere en vare. Hva gjør jeg?
Hvis du bestilte som uregistrert bruker, finner du linken til returskjemaet i ordrebekreftelsen du fikk på e-post. Har du slettet ordrebekreftelsen kan du kontakte oss på telefon 72 50 50 50 - tastevalg 2.

Min profil

Jeg har opprettet en profil, og ønsker nå å slette den. Hva gjør jeg?
Hvis du ønsker å slette din registrerte kundeprofil, må du kontakte oss på telefon 72 50 50 50 - tastevalg 2. Vi gjør oppmerksom på at dersom du har handlet hos oss, kan vi ikke slette dine kundedata helt, da vi plikter å ta vare på dette av hensyn til regnskapsføring. Kundeprofilen din vil bli deaktivert i våre datasystemer slik at du ikke mottar noe fra oss hverken i papirformat eller på e-post/sms. Uadressert reklame fra oss vil fortsatt kunne bli levert til din postkasse.

Jeg vil endre brukernavnet mitt. Hvordan gjør jeg det?
Det er ikke mulig å endre brukernavn. Dersom du bytter e-postadresse og ikke ønsker å logge inn med den gamle adressen, må du opprette ny brukerprofil. Det er dessverre ikke mulig å flytte kjøpshistorikk fra gammel til ny brukerprofil. Lag ny brukerprofil her.

Kan jeg betale med faktura?

Vi tilbyr Collector Faktura for privatpersoner.

Hvis du har brukerprofil på Felleskjøpets Min gård (tjeneste for bl.a. kraftfôrbestilling), vil du få tilbud om å betale med faktura fra Felleskjøpet.

Jeg er bruker på Min gård og vil betale med kort. Kan jeg det?
Når du går til kassen og står i utsjekk, får du som bruker i Min gård to betalingsvalg; faktura og kort.

Må jeg registrere meg for å handle?
Du kan handle som gjest. Vi oppfordrer deg imidlertid til å registrere deg med brukernavn og passord. Det vil blant annet være enklere og raskere neste gang du skal handle hos oss, og det er enklere for deg å følge status på dine bestillinger.

Jeg husker ikke passordet
Som registrert bruker kan du logge inn for å se ordrestatus, returnere produkter, og endre de registrerte opplysningene om deg. Hvis du har glemt passordet ditt, kan du gå til denne siden for å sette nytt passord.

Jeg har sett et produkt i butikk, men finner det ikke i nettbutikken. Hvordan går jeg frem? 
Vi jobber kontinuerlig med å utvide sortimentet i nettbutikken, men det kan være enkelte produkter som kun er på lager i enkelte butikker. Vi sender ikke produkter mellom butikker og netthandelslager.  

Det er tilbud på et produkt, og så er det tomt på lager. Kan jeg bestille nå og få det til tilbudspris når varen kommer på lager?
Nettbutikken har eget lager, og når det er tomt vil det ikke være mulig å legge inn en ordre før varen igjen er på lager. Hvis dette skjer etter at tilbudsperioden er over, vil det ikke være mulig å få det respektive produktet til tilbudspris i nettbutikken. Lagerstatus på de enkelte produktene finner du på hver enkelt produktside.

Kraftfôr

Hvordan får jeg bestilt kraftfôr?
Kraftfôr bestiller du via Min gård. Logg deg inn, så vil du få opp produkter og priser med mulihet for bestilling. Du kan også ringe kundetjenesten på 72 50 50 50 for å bestille. 

Hvorfor er det ikke priser på kraftfôr i nettbutikken?
Prisene avhenger av flere faktorer, og vises derfor ikke i nettbutikken. Du ser priser ved å logge inn i Min gård, eller du kan få informasjon via kundetjenesten eller din salgskonsulent. 

Hvordan finner jeg ut hvilket kraftfôr jeg skal ha?
Du kan lese om de ulike kraftfôrene i våre brosjyrer her. Du kan også kontakte din fagkonsulent for råd og veiledning. 


2. Butikk

 

Hvor finner jeg åpningstider for butikkene?
Åpningstider og butikkinfo finner du her

Jeg ser etter en vare som ikke er på lager. Hvordan finner jeg ut om mitt lokale Felleskjøp har det på lager?
Søk etter produktet på nettsiden (bruk søkefeltet øverst). På produktsiden klikker du så på knappen "Sjekk lagerstatus" for hent i butikk. Her vil du kunne søke etter butikker som har varen på lager ved å skrive inn postnummer. Du vil da få opp en liste over de nærmeste avdelingene som har produktet på lager.

Produktet jeg vil kjøpe er ikke på lager i min nærmeste butikk. Når kommer det inn igjen?
Vanligvis tar det mindre enn én uke fra en vare er utsolgt til den er på lager igjen. Vi tar forbehold om at det kan være utsolgt hos leverandøren, og/eller at varen skal ut av sortimentet.

Må jeg være medlem, bonde eller registrere meg for å handle i en Felleskjøpet-butikk?
Nei, hos oss er alle velkommen til å handle. 

Gjelder alle tilbud og kampanjer alltid både i butikk og på nett?
Generelt gjelder de samme tilbudene og kampanjene i alle butikker og på nett. Avvik kan forekomme, og nettbutikken har innimellom egne kampanjer som kun gjelder ved bestilling på nett. Søndagskupp er et eksempel på tilbud som kun gjelder på nett. 

Jeg vil bytte et produkt kjøpt i butikk. Hva gjør jeg?
Se informasjon om retur i butikk her.

Hvordan fungerer Hent i butikk-løsningen?
Les alt om vår Hent i butikk-løsning her

Kan jeg betale med faktura i butikk?
Dersom du er medlem i Felleskjøpet, kan du anføre kjøp i butikk på samlefaktura. Hvis du har brukerprofil på Felleskjøpets Min gård (tjeneste for bl.a. kraftfôrbestilling), vil du få mulighet til å legge inn valg om å betale med faktura fra Felleskjøpet.

Kan min nærmeste butikk hjepe meg å skaffe et produkt som kun er på lager i én annen butikk?
Vi sender dessverre ikke produkter mellom butikker, eller mellom lager og butikk. Din nærmeste butikk kan derimot hjelpe deg med å bestille produktet. 


3. Hent i butikk

Hvorfor får jeg ikke opp Hent i butikk som leveringsalternativ?

Ikke alle produkter er tilgjengelig for henting i butikk. Noen ganger er varen kun tilgjengelig på nett, andre ganger kun i noen butikker. For at "hent i butikk" skal være mulig må butikken fysisk ha varen i sin butikk når du gjennomfører bestillingen.

Dersom du har bestilt et produkt som kun er på lager i nettbutikken, vil ikke dette produktet kunne hentes i butikk.

Dersom det ligger flere ulike produkter i handlekurven, og ikke alle disse er tilgjengelig i den samme butikken, kan du ikke hente denne ordren i butikk.

Kan jeg hente en nettbestilling i en butikk jeg velger selv?

Bare hvis alle varene i bestillingen din er tilgjengelig som "hent i butikk" og du velger dette fraktalternativet når du gjennomfører betalingen.

Når kan jeg hente produktene mine?

Du får hentemelding på e-post og SMS så snart butikken har pakket og klargjort varene dine.

Enkelte produkter krever montering og klargjøring, og du vil i så fall få hentemelding så snart dette er klart. 

Hvilke betalingsalternativer har jeg?

For privatkunder tilbyr vi kortbetaling med VISA og MasterCard, samt VIPPS. Du kan også betale med Collector faktura, men delbetaling er ikke mulig. 

Hvis du er medlem og registret Min gård-bruker, vil du kunne anføre kjøpet på samlefaktura. For å betale med samlefaktura fra Felleskjøpet i nettbutikken, må du være registrert som medlem og ha fakturaavtale med oss. Dersom du ønsker å bli medlem, kan du starte registreringsprosessen her.

Hvor lang tid har jeg på å hente varene mine?

Ordren blir kansellert 14 dager etter at du fikk hentemelding.

Vi tar ingen avbestillingsgebyr, og du er velkommen til å bestille igjen ved en senere anledning.

Jeg ønsker å returnere et produkt - hvordan gjør jeg det?

Når du kjøper noe i nettbutikken, og henter ut ordren i en Felleskjøpet-butikk, skal du returnere produktet/produktene i den samme butikken.

Du skal ikke sende produktet til vårt hovedlager.

Angreretten gjelder ikke produkter kjøpt over disk i butikkene våre, men kun når du handler i nettbutikken.

Les om angrerett her


4. Medlem

 

Hvem kan bli medlem?
For å bli medlem må man ha økonomisk ansvar for landbruksdrift og landbruksrelatert virksomhet, eller utmarks- og reindriftsnæring. Det forutsettes at man som medlem samhandler med Felleskjøpet og arbeider for selskapets formål. (vedtektenes §5). Øvrige som deltar aktivt i drifta av foretaket (gården, samdrifta o.a.) kan også bli tilknyttet medlemskapet.

Jeg ønsker å bli medlem. Hva gjør jeg?
Søk om medlemskap her. 

Finnes det noen ordninger for nyetablerte bønder?
Ja, som nyetablert og medlem i Felleskjøpet kan du søke om etableringsbonus. Etableringsbonus er et ledd i satsningen på nye bønder som vil starte en yrkeskarriere innen norsk landbruk, og er ment som en økonomisk starthjelp de tre første driftsårene. Søk om etableringsbonus her. 


5. Betaling og priser

 

Hva koster frakt?
Om du handler for mer enn 1000 kroner og den totale vekten på din bestilling ikke overstiger 35 kg, sender vi ordren til deg uten fraktkostnad. Fraktprisen for sendinger under minimumsbeløpet er 79 kroner. Se øvrige alternativer og regler for frakt her.

Hva koster det å returnere en vare?
Du betaler kun frakt på returpakken, 95 kroner. Dette beløpet trekkes fra totalbeløpet som du skal ha igjen ved en godkjent retur. Se hvilke regler som gjelder for retur.

Når får jeg igjen pengene mine ved retur?
Dette er en manuell jobb, og i perioder med stor pågang kan det ta litt tid. Det vil ta maksimalt 2 uker å refundere beløpet.

Kan jeg betale med faktura?

Ja, vi tilbyr Collector Faktura for privatpersoner.

Hvis du har brukerprofil på Felleskjøpets Min gård (tjeneste for bl.a. kraftfôrbestilling), vil du få tilbud om å betale med faktura fra Felleskjøpet.

Jeg er bruker på Min gård og vil betale med kort. Kan jeg det?
Når du går til kassen og står i utsjekk, får du som bruker i Min gård to betalingsvalg; faktura og kort.


6. Brukerprofil

 

Må jeg registrere meg for å handle?
Nei, du kan handle som gjest. Vi oppfordrer deg imidlertid til å registrere deg med brukernavn og passord. Det vil blant annet være enklere og raskere neste gang du skal handle hos oss, og det er enklere for deg å følge status på dine bestillinger.

Jeg husker ikke passordet
Som registrert bruker kan du logge inn for å se ordrestatus, returnere produkter, og endre de registrerte opplysningene om deg. Hvis du har glemt passordet ditt, kan du gå til denne siden for å sette nytt passord.

Jeg opprettet ikke en profil, og ønsker å returnere en vare. Hva gjør jeg?
Hvis du bestilte som uregistrert bruker, finner du linken til returskjemaet i ordrebekreftelsen du fikk på e-post. Har du slettet ordrebekreftelsen kan du kontakte oss på telefon 72 50 50 50 - tastevalg 2.

Jeg har opprettet en profil, og ønsker nå å slette den. Hva gjør jeg?
Hvis du ønsker å slette din registrerte kundeprofil, må du kontakte oss på telefon 72 50 50 50 - tastevalg 2. Vi gjør oppmerksom på at dersom du har handlet hos oss, kan vi ikke slette dine kundedata helt, da vi plikter å ta vare på dette av hensyn til regnskapsføring. Kundeprofilen din vil bli deaktivert i våre datasystemer slik at du ikke mottar noe fra oss hverken i papirformat eller på e-post/sms. Uadressert reklame fra oss vil fortsatt kunne bli levert til din postkasse.

Jeg vil endre brukernavnet mitt. Hvordan gjør jeg det? 
Det er ikke mulig å endre brukernavn. Dersom du bytter e-postadresse og ikke ønsker å logge inn med den gamle adressen, må du opprette ny brukerprofil. Det er dessverre ikke mulig å flytte kjøpshistorikk fra gammel til ny brukerprofil. Lag ny brukerprofil her.

Hvordan oppretter jeg bruker i Min gård?
Du oppretter ny bruker for Min gård ved å klikke deg inn og registrere deg her. 

 

Legg til snarvei på hjemskjerm?