27.09.2017 | Felleskjøpet

Eiere av John Deere 6-sylindrede traktorer i seriene 6145R-6250R, 7R og 8R kvalifiserer til å delta i programmet, som premierer kunder finansielt for drivstoff-effektiv kjøring. Drivstoffgarantien gjelder både i transport, og i arbeid på jordet.

"Fuel Guarantee Programme" ble først introdusert på modellen 7310R i 2015. Siden har John Deere bevist effektiviteten for hele 6-sylindre traktor-spekteret, fra 6R til 8R serien i transportkjøring. Basert på denne suksessfulle modellen, lanserte John Deere 1. november 2018 at garantien ikke bare gjelder i transport, men også i arbeid på jordet. 

Det nye drivstoffgaranti-programmet er dermed tilgjengelig for traktorer bestilt etter 1. november 2018.

Garantert gjerrig motor

Drivstoff utgjør opptil 50% av maskinkostnaden. John Deere jobber målrettet med å senke forbruket for sitt brede utvalg av traktorer og maskiner. Under DLG’s ¹ offisielle traktortest har John Deere levert utrolig lave forbruksverdier (Diesel+AdBlue) under transportkjøring. Testen viste at John Deere har lavere testverdier enn alle sammenlignbare konkurrenter**.

Eksempel  fra testen på fra 6R-serien:

Testen viser at John Deere 6250R har et dieselforbruk som er 10 prosent lavere enn gjennomsnittet av alle traktorer testet av DLG pr. juni 2018. Ved 50 km/h transport er dieselforbruket 12 prosent lavere enn snittet, og målingene viser at 6250R har et drivstofforbruk som er inntil 20 prosent lavere enn enkelte konkurrenter i samme effektklasse.

Seige og kjappe

Motorene i 6R har dobbel turbo og/eller variabel turbogeometri, 2500-bars common-rail innsprøytning og intelligent ekstraeffekt (IPM) med inntil 40 ekstra hester for tunge tak. Det gir seige motorer med inntil hele 40 % dreiemomentstigning og rask turtallsrespons. I praktisk bruk betyr det færre girskift og minimalt turtallsfall ved stor belastning.
Det er verdt å merke seg at også trinnløse traktorer har nytte av den store dreiemomentstigningen, fordi den gjør det mulig å opprettholde en større andel mekanisk overføring når motoren belastes. Ved at motoren kan opprettholde et ideelt turtall lengre, får du bedre utnyttelse av motoren og lavere drivstofforbruk.

Minimalt med blått

John Deere har et Adblue-forbruk på rekordlave 2-3 %. Dette er nesten halvparten av enkelte konkurrenter, og skyldes at John Deere kombinerer flere renseteknologier. Avkjølt eksosresirkulering (EGR) og dieselpartikkelfilter (DPF) gjør grovjobben mens en selektiv reduksjonskatalysator (SRC) setter til AdBlue, og tar finpussen.


Garantert – sett oss på prøve!

Hver traktormodell har et målsatt forbruk i l/time og skulle du greie å bruke mer diesel enn normtallet, får du utbetalt merkostnaden krone for krone*.

Dersom du bruker mindre diesel enn normtallet, får du utbetalt det dobbelte av hva du har spart.

Denne drivstoffgarantien er uni, og inkluderer oppfølging av Felleskjøpet for optimal innstilling og kjøreteknikk, samt elektronisk registrering av hvordan traktoren brukes via JDLink.

Konklusjon: Mer eller mindre = penger tilbake!

Ta kontakt med Felleskjøpet for mer informasjon. Det kan resultere i belønning!

Dieselgaranti-program tilbys ved kjøp av 6145R-6250R, 7R og 8R.

Merknader:

* Det kreves en signert avtale med vilkår og avtalt JDLink tilkobling.

Garantiprogrammet er kun gyldig i samsvar med de angitte JDLink data. Kontakt din John Deere-forhandler for mer informasjon.

** DLG Powermixtest Nr .: 2014-0437, 2014; Nr .: 6297, 2015 og Nr .: 2015-854, 2015; www.dlg-test.de

¹ DLG er Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft – German Agricultural Society, en uavhengig og internasjonal ekspert-organisasjon.